Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spółdzielnia wymienia wodomierze, a mieszkańcy Koszalina pytają o protokoły

Krzysztof Marczyk
Krzysztof Marczyk
archiwum polskapress/ zdjęcie ilustracyjne
Nasi czytelnicy informują o tym, że spółdzielnia Nasz Dom w Koszalinie wymienia wodomierze, ale lokatorzy nie dostają żadnych potwierdzeń w formie protokołu. Pytają, czy to normalna procedura.

- Mamy obawy, co będziemy robić w razie awarii czy w ramach zgłoszeń dotyczących reklamacji i innych problemów, które czasem wynikają w czasie eksploatacji - niepokoi się nasza czytelniczka.

- Do tej pory wszystkie zgłoszenia reklamacyjne wpływały zawsze do spółdzielni. Był to i jest powszechny standard - odpowiada Mirosław Wasilewski, zastępca prezesa zarządu ds. techniczno - eksploatacyjnych KSM Nasz Dom. - Nie znam przypadku, aby w ciągu ostatnich lat któryś z lokatorów próbował zgłaszać usterkę lub reklamację wodomierza bezpośrednio u wykonawcy prac monterskich. Zawsze to robi spółdzielnia i nigdy nie było z tym problemu - dodaje.

I przypomina, że zgodnie z zawartą umową to spółdzielnia zgłasza wykonawcy protokołem reklamacyjnym uwagi i wykonawca w ciągu 7 dni wymienia przedmiot umowy na nowy. Także mieszkańcy do administracji zgłaszają wszystkie usterki.

- Jeżeli pojawią się chętni mieszkańcy którzy sami chcą reklamować wodomierze, to takim osobom możemy wydrukować protokoły i dać im taką możliwość - zaznacza Wasilewski. Tu uzupełnijmy, że stany ze starego jak i nowego wodomierza są odczytywane zdalnie przez system komputerowy poprzez komunikację radiową. Przy spisywaniu protokołu nie jest zatem potrzebne przepisywanie stanu licznika przez człowieka. - Unikamy przez to błędów, nie wspominając o aspekcie ekologicznym i biurokratycznym. Jest to również efekt wprowadzanej małymi krokami cyfryzacji usług, która wymusza zwiększenie dostępności i jakości usług. Dla naszych mieszkańców dostępny jest portal internetowy gdzie stany można obserwować dla zużycia wody zimnej i ciepłej oraz c.o. w swoich mieszkaniach. Dla tych, którzy chcą, a jeszcze takiego konta dostępowego nie posiadają, informuję, iż można je uzyskać po zgłoszeniu się w spółdzielni. Dodatkowym zabezpieczeniem jest wykonywana podczas wymiany wodomierzy dokumentacja fotograficzna, co w dyskusyjnych sytuacjach ostatecznie rozstrzyga potencjalny spór - podsumowuje Mirosław Wasilewski.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera