Serwis jest częścią portalu portal regionalny portal regionalny portal regionalny

Lifestyle » Lifestyle - Artykuły

dodano: 25 lutego 2010, 15:35

tagi:dietajedzenieodchudzaniezdrowie

Jak jeść i nie przytyć

Agnieszka Zalewska / wspolczesna.pl

Odchudzanie nie jest prostą sprawą. Zwłaszcza dla tych, którzy lubią przekąsić małe co nieco. Jak więc jeść aby schudnąć, aby nie przytyć i aby być zdrowym?

Regularność posiłków sprzyja odchudzaniu.

Regularność posiłków sprzyja odchudzaniu.

(Fot. sxc.hu)

Istnieje wiele sposobów na zrzucenie kilku kilogramów, jednak zbyt szybkie zmniejszenie masy ciała, jak każda nagła zmiana w organizmie, może być niebezpieczne. Krótkie diety, tabletki na odchudzanie, głodzenie się – te wszystkie metody mogą powodować utratę mięśni oraz zaszkodzić sercu.

Zatem, jakie jest najlepsze rozwiązanie? Zamiast tego, jedzmy zdrowo, aby stracić nadmiar tkanki tłuszczowej szybko i w sposób zrównoważony.

Co jeść aby schudnąć?

– Wybierajmy tylko pełnoziarniste chrupkie pieczywo, płatki owsiane, brązowy ryż i makaron, pieczywo razowe – radzi Anika Ragiel, dietetyczka. – Jeśli lubimy makaron, to jedynie al dente (niski Indeks Glikemiczny).

Unikajmy lub całkowicie wykluczmy z naszej diety: białe pszenne pieczywo chleb i bułki, słodkie bułki, drożdżówki, z ciasta francuskiego, jagodzianki, rogale.

– Na śniadanie nie jedzmy musli, które ma zbyt dużo kandyzowanych, suszonych owoców oraz płatków kukurydzianych – radzi dietetyczka. – Zróbmy własne musli, zamiast kupować gotowe.

Warzywa i owoce

Warzywa można jeść bez ograniczeń, jako "zapychacz” między posiłkami.

– Wykluczamy jedynie marchew i buraki na ciepło w postaci puree, ziemniaki, unikamy również warzywnych sałatek z majonezem i śmietaną – radzi Anika Ragiel. – W mniejszej ilości jedzmy warzywa strączkowe, groch, fasola, zielony groszek, bób, kukurydza, soja.

Świeże owoce traktujemy jako posiłek, a nie przekąskę między posiłkami. Ale ograniczamy słodzone suszone owoce, winogrona, banany, czereśnie. Pamiętajmy, że dzienna dopuszczalna ilość orzechów to mała garstka.

Jaja, mięso, ryby

W ciągu tygodnia powinniśmy zjadać 3-4 jajka.

– Mięso powinno być chude najlepiej cielęcina, wołowina, pieczeń, rostbef, polędwica, drób oprócz udek ze skórą – radzi dietetyczka. – Wybierając wędliny, wybierzmy: schab, szynkę wołową i drobiową.

Wykreślmy z naszego jadłospisu: podroby, parówki, konserwy, golonkę, boczek, paluszki rybne, kaczkę, gęś.

W naszej diecie nie powinno zabraknąć również ryb, takich jak szczupak, karp, sandacz, mintaj, tuńczyk, śledź czy makrela.

Do sałatek warzywnych stosujmy olej słonecznikowy, z oliwek, winogron czy lnu. Do smarowania wystarczy nam niewielka ilość masła bogatego w witaminę A.

Przetwory mleczne powinny być chude, z niską zawartością tłuszczu. Unikamy serów typu feta, tłustej mozzarelli, śmietany 18 i 30 procentowej, deserów mlecznych i serów topionych.

– W naszej diecie, jeśli chcemy schudnąć, nie ma miejsca dla słodyczy, napojów gazowanych i słodzonych – przestrzega Anika Ragiel.

Zdjęcia

więcej » |

Sonda

Czy w czasie karnawału chodisz na bale?

wyniki głosowania
Liczba głosów: 91.

Zobacz na głównej

Tagi

Przepraszamy, w tej chwili nie ma tagów.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. 2001-2014