- Według fachowych ekspertyz pilnego remontu wymagają przyczółki i sama konstrukcja mostu nad Niezdobną przy ulicy Szafera - mówi starosta szczecinecki Krzysztof Lis.
W praktyce oznacza to kapitalny remont, niemal budowę mostu od podstaw. Przypomnijmy, że w tym roku zupełnie nową przeprawę przez Niezdobną budowano na pobliskiej obwodnicy. Oba mosty były stawiane w tym samym czasie, choć ten na trasie krajowej był znacznie bardziej obciążony ruchem.
Włodzimierz Fil, szef Zarządu Dróg Powiatowych, zapewnia, że most na Szafera - póki co - nie grozi zawaleniem, ale remont trzeba przeprowadzić.
Takie plany na 2010 rok ZDP już ma. W Ministerstwie Infrastruktury leży wniosek o dotację na naprawę mostu i remont samej Szafera i części ulicy Kaszubskiej. Koszt inwestycji szacuje się na około 3 mln zł, dotacja wyniesie 50 procent.
- Chcemy tu skierować ruch z ulicy Jana Pawła II, która będzie remontowana w 2011 roku - wyjaśnia starosta Lis.
To część wielkiej modernizacji głównych arterii komunikacyjnych Szczecinka, czyli ulic Wyszyńskiego i JPII. Przez dwa najbliższe lata (pod warunkiem otrzymania unijnej dotacji na inwestycję) będą tam wielkie utrudnienia w ruchu pojazdów. Wyłączenie JPII podzieli Szczecinek na pół i praktycznie zmusi kierowców do jeżdżenia przez Szafera i Zieloną lub Wiatraczną. - Musimy być na to gotowi - mówią w starostwie.
Na szczęście zarówno niedawno remontowana Zielona, jak i zupełnie nowa ulica Wiatraczna są w świetnym stanie technicznym, czego nie można powiedzieć o Szafera połatanej w dziesiątkach miejsc. Do tej pory nie był to duży problem, bo ruch tu był raczej niewielki, ale w czasie prac na ul. Jana Pawła II na pewno zrobi się tu gęsto od samochodów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?