Przypomnijmy, że inwestycja podzielona jest na trzy odcinki budowane jednocześnie: z Koszalina do Zegrza Pomorskiego (długość 16,8 km, wykonawca Budimex, wartość umowy 579,8 mln zł), z Zegrza do Kłanina (długość 19,3 km, wykonawca Mostostal Warszawa, wartość umowy 478,3 mln zł) i z Kłanina do Bobolic (długość 11,6 km, wykonawca Kobylarnia i Mirbud; wartość umowy: 450 mln zł).
Inwestycja rozpoczęła się w lipcu tego roku, zakończenie planowane jest na 2023 rok.
Droga będzie miała zupełnie inny przebieg niż obecna DK11. Rozpocznie się od węzła Koszalin Zachód, którego północna część powstała w ramach budowy obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi S6. Dalej droga będzie biegła w kierunku południowym na zachód od DW167.
W rejonie miejscowości Niekłonice powstanie para Miejsc Obsługi Podróżnych (docelowo kategorii II). Na południe od miejscowości Niedalino S11 przetnie DW167 i będzie dalej biegła w kierunku wschodnim. Na przecięciu z DW167 powstanie węzeł drogowy Zegrze Pomorskie. W rejonie miejscowości Dargiń powstanie para MOP kategorii I.
W rejonie miejscowości Kłanino droga zbliży się do obecnej drogi krajowej nr 11. Powstanie tam węzeł drogowy. Droga będzie biegła na wschód od obecnej DK11. Na przecięciu z DW169 powstanie węzeł drogowy Głodowa. Nowa trasa ominie miejscowość Bobolice, w której obecnie (zwłaszcza w okresie wakacji) często tworzą się zatory drogowe.
Na przecięciu z DW171 powstanie węzeł drogowy Bobolice, który będzie również skomunikowany z obecną DK11. W ramach inwestycji powstanie też Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Bobolice. Łącznie w ramach trzech odcinków realizacyjnych zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych, dwóch par MOP i jednego obwodu utrzymania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?