Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasą S6 jednak pojedziemy z Koszalina do Słupska. Jest nowy wykonawca

Jakub Roszkowski
Jakub Roszkowski
Najświeższa informacja z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie jest taka: - Ponownie wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację trasy S6 Koszalin-Sławno.
Najświeższa informacja z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie jest taka: - Ponownie wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację trasy S6 Koszalin-Sławno. Radek Koleśnik
Wprawdzie niecały miesiąc temu zwycięzca przetargu na budowę trasy S6 z Koszalina do Sławna i ze Sławna do Słupska zrezygnował z kontraktu, są już nowi chętni na budowę tej trasy.

Najświeższa informacja z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie jest taka: - Ponownie wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na realizację trasy S6 Koszalin-Sławno. Jest to oferta konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud o wartość 657,9 mln złotych. Pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyboru ofert.

Co to wszystko oznacza? Pierwszy zwycięzca przetargu - firma Polaqua - zaproponowała za budowę tego 25-kilometrowego odcinka S6 z Koszalina do Słupska 614 milionów złotych. Ten sam wykonawca zwyciężył też w przetargu na budowę S6 ze Sławna do Słupska. Tamten 25-kilometrowy odcinek, wycenił na 678 milionów złotych. Jednak w sierpniu tego roku Polaqua uchyliła się od podpisania obu umów. Najprawdopodobniej poszło o pieniądze, a właściwie o niedoszacowanie inwestycji. GDDKiA musiała więc szybko znaleźć nowego wykonawcę. Okazało się jednak, że nie było z tym problemu.

- Po pierwsze dlatego, że tymi przetargami zainteresowanych było sporo firm, a po drugie, pozostałe nadal chciały podjąć się prac - mówi nam Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Już więc wiadomo, że odcinek Koszalin - Sławno wybuduje druga w kolejności, ustalanej podczas przetargu, firma Kobylarnia, która utworzy konsorcjum wraz z firmą Mirbud. GDDKiA zapłaci im o 40 milionów złotych więcej, niż chciała Polaqua. - Firma oczywiście potwierdziła zainteresowanie budową, uzupełniła już dokumentację, teraz czekamy na ewentualne odwołania pozostałych uczestników. Jeśli ich nie będzie, plac budowy zostanie przekazany lada chwila, zaraz po podpisaniu umowy - słyszymy jeszcze.

Wykonawca będzie miał za zadanie przygotować projekty wykonawcze trasy oraz zrealizować roboty budowlane, a także uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Na opracowanie projektów przewidziano 10 miesięcy, natomiast na same prace budowlane 19 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na 2025 rok. Odcinek Koszalin - Sławno rozpoczyna się tuż za obwodnicą Koszalina i Sianowa i kończy przed Sławnem. W ramach inwestycji przewidziano budowę czterech węzłów drogowych (Kawno, Malechowo, Karwice, Bobrowice), Obwodu Utrzymania Drogi oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych (Karwice Północ i Południe). Inwestycja obejmuje także przebudowę dróg poprzecznych, krzyżujących się z nowo zaprojektowaną drogą ekspresową oraz budowę dróg dojazdowych. Będzie to oczywiście dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Co z odcinkiem Sławno - Słupsk? - Jesteśmy już po rozmowach z firmą Stecol, która brała udział w pierwszym przetargu i zaoferowała wtedy kwotę 701 mln zł - słyszymy. - Firma wyraziła ponownie wolę budowy tego odcinka S6, uzupełnia teraz dokumentację i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie to lada dzień również zostanie wybrana do wykonania tej inwestycji.

od 7 lat
Wideo

Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera