Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa drogi S6. Kiedy pojedziemy ekspresówką do Gdańska?

Marzena Sutryk
Marzena Sutryk
Radek Koleśnik
W gdańskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad została wybrana jako najkorzystniejsza oferta firmy PORR SA na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 między Bożympolem Wielkim a Luzinem.

Oferent - poza tym wpłynęło jeszcze osiem ofert - zadeklarował cenę 337,98 mln zł i termin 31 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Początek drogi znajduje się w miejscowości Bożepole Wielkie, a koniec odcinka znajduje się za węzłem „Luzino”. Odcinek drogi ekspresowej ma ok. 10,4 km długości. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju. Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino oraz Luzino. Jak już informowaliśmy, jest zielone światło dla budowy S6 na jej pomorskim odcinku i tym samym jest zapewnienie ministra inwestycji Jerzego Kwiecińskiego, że cała S6 powstanie do 2023 roku. Cała, łącznie z odcinkami, które wypadły z programu budowy dróg. Jak podawaliśmy, partnerstwo publiczno-prywatne ma być sposobem na realizację drogi S6 od Trójmiasta po Goleniów. Minister Kwieciński zapowiedział, że brakujące odcinki S6 powstaną właśnie w tej formule. Zaznaczył, że cała trasa ma być ukończona do 2023 roku i poinformował, że podległy mu resort pracuje nad zasadami współpracy i zachętami dla prywatnych parterów. To oznacza, że tzw. partner prywatny wybuduje odcinki S6, a państwo będzie płacić za użytkowanie trasy. Nie wchodzą w grę opłaty dla kierowców.

Tymczasem trwa budowa odcinków S6 po stronie zachodniopomorskiej. Tu droga ekspresowa powinna być gotowa w 2019 roku. Czy to się uda? Już dziś wiadomo, że opóźni się realizacja obwodnicy Koszalin - Sianów. Problem powstał na odcinku między ul. Władysława IV a Gorzebądziem, gdzie pod powierzchnią ziemi wykryto tzw. samowypływy (źródła wody pod dużym ciśnieniem). Z tego względu w ubiegłym roku wstrzymano prace, by zdecydować o dalszych działaniach i zmianie technologii budowy drogi w tym rejonie. Ostatecznie stanęło na tym (wykonano też dokumentację zamienną) , że wykonawca postawi tzw. kolumny przemieszczeniowe, na których w dalszym etapie będzie wykonywana konstrukcja drogi. Ze względu na zmianę technologii wykonania części obwodnicy oszacowano, że koszty budowy wzrosną o 200 - 250 mln złotych, a realizacja zakończy się ponad rok później - pod koniec 2019. Po tym dotarły do nas informacje, że wykonawca zagroził, że zejdzie z placu budowy. Jak wygląda sytuacja obecnie? Co dalej z wykonaniem najtrudniejszego odcinka obwodnicy Koszalin - Sianów? Czekamy na odpowiedź z GDDKiA.

Koszalin-JamnoW naszym regionie trwa realizacja drogi ekspresowej S6. Jak wyglądały prace przy budowie obwodnicy Koszalina i Sianowa w kwietniu? Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.Zobacz także Konferencja dotycząca budowy drogi S6

Droga S6. Prace po zachodniopomorskiej stronie S6. Kwiecień ...

Zobacz także: Koszalin: Konferencja dotycząca budowy drogi S6

POLECAMY:

Stanisław Gawłowski w areszcie śledczym w Szczecinie

Wypadek na ul. Gdańskiej w Koszalinie [zdjęcia]

Czepkowanie studentów pielęgniarstwa w PWSZ w Koszalinie

Gorący weekend w "Prywatce" w Koszalinie

Niedzielna giełda w Koszalinie. Chętnych do zakupów nie brakowało

44. edycja Rajdu Monte Karlino za nami

Gk24.pl

Zachęcamy również do korzystania z prenumeraty cyfrowej Głosu Koszalińskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo