Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Redakcyjny dyżur: najwięcej pytań o faktury za prąd, których nie ma

Joanna Boroń
Joanna Boroń
Radek Brzostek
Na pytania naszych czytelników i internautów odpowiadał Andrzej Lis-Radomski z biura prasowego grupy Energa.

Najwięcej było bardzo konkretnych pytań o o faktury za energię, których nasi czytelnicy nie dostają, czasem od wielu miesięcy. - To, niestety, jest wynik zmiany systemu elektronicznego obsługi klientów, zmiany, która miała miejsce dwa lata temu - tłumaczył nasz gość. - Mamy ponad trzy miliony klientów. Większość z nich nie odczuła zmiany, a jeśli już, to na lepsze, bo nowy portal daje wiele możliwości. Niestety, w pojedynczych przypadkach doszło do opóźnień w przesyłaniu faktur.

Co może zrobić klient, który takich faktur nie dostaje? Andrzej Lis-Radomski wyjaśnia: - Firma Energa-Obrót, która zajmuje się fakturami, rozesłała specjalne informacje do klientów, że klienci mogą oszacować, ile mniej więcej wynieść powinien ich rachunek, i takie kwoty wpłacać na konto. Każdy z naszych klientów ma swoje indywidualne konto i każda taka wpłata jest zaksięgowywana właśnie na to konto, wiec te wpłaty nie giną. Gdy klient dostanie fakturę tzw. skumulowaną, może dojść do sytuacji, w której będzie miał nawet nadpłatę, bo na przykład przez kilka miesięcy pobierał mniej prądu niż założył. Taką nadpłatę można wykorzystać na konto przyszłych rachunków albo poprosić o zwrot na konto.

Wielu czytelników nie jest jednak zapobiegliwych i z płaceniem za prąd czeka na rachunek. Ten wystawiony za kilka miesięcy może być bardzo wysoki. To kłopot... - W przypadku, w którym nie otrzymywaliśmy faktur od 2015 roku, to są jednostkowe przypadki, z automatu taka faktura ma wydłużony do 180 dni okres płatności. W innych przypadkach faktura skumulowana będzie miała okres zapłaty 14-dniowy. Jednak w sytuacji, gdy nie jesteśmy w stanie spłacić takiej faktury, możemy skontaktować się z infolinią Energa-Obrót, czyli 555555555, i tam z konsultantem wynegocjować termin spłaty zobowiązań, na taki, który będzie nam odpowiadał - może to być miesiąc, trzy albo pół roku. W takim wypadku Energa nie będzie pobierać odsetek od faktury.

Popularne na gk24:

Gk24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera