W tej chwili klienci mają juz dostep do elektronicznej informacji o przetargach, sami mogą pobrac druki i wnioski (np. wniosek o wpis do ewidencji dzialalności gospodarczej, o wydanie dowodu osobistego, zgloszenie pobytu stalego, zezwolenie na usuniecie drzew i krzewów) lub wyslac maila do poszczególnych referatów (na przyklad zadając pytanie lub umawiając sie na wizyte)
- Docelowo umozliwimy interesantom realizowanie wiekszości spraw urzedowych w formie elektronicznej - zapowiada Leszek Walkiewicz z darlowskiego ratusza. - Bedziemy dązyc do zapewnienia wszystkim obywatelom i firmom taniego, szerokopasmowego dostepu do Internetu - dodaje.
Do konca lipca w ratuszu uruchomiony zostanie tak zwany Multikiosk. Wiecej spraw bedzie mozna zalatwic stosując podpis elektroniczny, który nie jest jeszcze w Polsce popularny. Obecnie wystarczy jedna wizyta w Urzedzie Miasta i zawarcie stosownej umowy, po podpisaniu, której otrzymuje sie dostep do odpowiednich danych gromadzonych w urzedzie za pomocą tzw. Indywidualnego Konta Interesanta.
Osoby komunikujące sie z urzedem za pomocą Indywidualnego Konta Interesanta bedą mogly zdalnie skladac dokumenty i otrzymywac informacje o sposobie zalatwienia sprawy.
Wartośc calego projektu to 208.325 zl, w tym: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego dofinansowal go kwotą -156.244 zl (75%), a samorząd darlowski - 52.081 zl, (25%).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?