Jeden z naszych Czytelników kupił bilet miesięczny na trasie Sławno-Koszalin-Sławno. Nie pierwszy raz. Na tej trasie jeździ od 20 lat, pracuje w Koszalinie. Niestety, tym razem miał pecha - zgubił swój bilet miesięczny. Był przekonany, że to żaden problem, przecież posiada wystawioną na niego fakturę, ma więc dowód zakupu. Niestety, przy kasie w Sławnie usłyszał, że nie jest możliwe wystawienie duplikatu zgubionego biletu. - Dlaczego? Jakie są procedury? Czy można tę sprawę jakoś rozwiązać na moją korzyść? Jestem stałym klientem i dziwi mnie, że w ten sposób traktuje się ludzi. A chyba powinno być odwrotnie - powiedział rozgoryczony Czytelnik.
Z problemem zwróciliśmy się do Biura Zarządu Wydziału ds. Komunikacji i Public Relations Przewozów Regionalnych. - Bardzo nam przykro, że naszego wieloletniego pasażera spotkała taka sytuacja, jednakże chcielibyśmy zaznaczyć, że pracownik kasy zachował się zgodnie obowiązującymi procedurami - powiedział Michał Stilger, przedstawiciel firmy. - W regulaminie przewozu rzeczywiście znajduje się zapis, z którego jednoznacznie wynika, że nie wystawiamy duplikatów biletów. W użytkowanym przez nasze kasy systemie sprzedaży biletów nie ma bowiem możliwości ponownego wystawienia biletu miesięcznego - dodał.
Podstawa prawna, czyli par. 10 ust. 31 Regulaminu przewozu, wskazuje wyraźnie na problem zasygnalizowany przez naszego Czytelnika: „Za dokument przewozu zagubiony, zniszczony, zafoliowany lub skradziony - Spółka Przewozy Regionalne nie zwraca uiszczonych należności i nie wydaje duplikatów, także w przypadku zgłoszenia straty do organów ścigania lub wskazania daty i miejsca zakupu, numeru dokumentu itp.”
Dlatego, aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości, warto rozważyć zakup biletów przez internet, na stronie www.biletyregionalne.pl. Bilet zakupiony w sieci można przechowywać w urządzeniu mobilnym (np. w pliku PDF) i okazywać konduktorowi specjalny kod. Pasażerowie mogą również wydrukować go na zwykłej domowej drukarce. Dzięki temu, że zakupione bilety przechowywane są na koncie użytkownika, klienci - np. gdy stracą bilet - mogą ponownie wydrukować go lub zapisać w pamięci urządzenia.
Przepisy przepisami, ale klient, podróżujący koleją od 20 lat, jest rozczarowany i rozgoryczony tym, że nie udało mu się odzyskać pieniędzy. Na przyszłość będzie musiał być ostrożniejszy i najpewniej zacznie uważniej zwracać uwagę na wszelkie umowy i regulaminy. Tym razem ich nieznajomość zaszkodziła.
Popularne na gk24:
- Szokujące znalezisko na wysypisku w Sianowie. To prawdopodobnie zwłoki noworodka
- Matka sześciorga dzieci bez pieniędzy z 500+. Przez zajęcie komornika ze Szczecinka
- W lesie pod Mołotwem znaleziono skarb [zdjęcia]
- Pożar w Polanowie - palił się las na Górze Warblewskiej [ZDJĘCIA]
- Sześć lat śpi w namiocie, w lesie pod Koszalinem i ma już dość
- Plebiscyt "Mama, Tata i ja". Wybieramy najpiękniejsze zdjęcie rodzinne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?