Na razie gotowy jest Kołobrzeg Radzikowo, gdzie pociągi zaczną się zatrzymywać od najbliższej korekty rozkładu jazdy, czyli od 10 marca.
- Zakończenie prac na czterech pozostałych przystankach (Koszalin i Kołobrzeg – red.) planowane jest w marcu 2024 roku – mówi Bartosz Pietrzykowski z biura prasowego PKP PLK. Przystanek Szczecinek Bugno zostanie ukończony w kwietniu, następnie rozpoczną się odbiory. - Przekazanie peronów podróżnym planowane jest od wprowadzenia wakacyjnej korekty rozkładu jazdy od 9 czerwca – dodaje Bartosz Pietrzykowski. - Decyzja o tym kiedy i jakie pociągi będą zatrzymywały się przy nowych peronach, należy do przewoźników.
To spore, kilkumiesięczne opóźnienie. - Na zmianę harmonogramu prac przy budowie przystanków w Koszalinie wpłynęły nieprzewidziane kolizje z niezinwentaryzowanymi sieciami energetycznymi i gazowymi, które należało usunąć – wyjaśnia nasz rozmówca. - Na zmianę harmonogramu prac przy budowie przystanków Kołobrzeg Amfiteatr i Kołobrzeg Ogrody wpłynęła m.in. konieczność zmiany lokalizacji przystanku, wynikająca z braku zgody GDDKiA na lokalizację peronów za przejazdem.
Z kolei w Szczecinku poślizg ma związek z koniecznością przebudowy sieci trakcyjnej i uzgodnień z energetyką kolejową. Tu także nowy przystanek „wskoczy” do rozkładu jazdy od czerwca.
Nowe perony wraz z infrastrukturą to niejedyne inwestycje - w Koszalinie przy ulicy Na Skwierzynkę oraz przy ulicy Na Skarpie powstaną nowe parkingi. Będą one posiadały odpowiednio 30 i 60 stanowisk postojowych), a w Kołobrzegu przy ulicy Tarnowskiego (będzie posiadał 70 stanowisk postojowych).
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?