Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa obwodnica Szczecinka. Raport z placu budowy [zdjęcia, wideo]

Rajmund Wełnic
Prace przy budowie obwodnicy Szczecinka posuwają się do przodu. Co miesiąc będziemy przedstawiać raport z postępu robót. Różne prace trwają na całym 12-kilometrowym odcinku szczecineckiego obwodnicy. Choć wciąż są to jeszcze główne roboty organizacyjno-przygotowawcze. Usuwany jest humus z przyszłej trasy, po wycięciu drzew trzeba usunąć karpiny itp.. Dla zmotoryzowanych najbardziej widoczny jest prac budowy za cmentarzem w rejonie ulicy Słupskiej (tu powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych). Na razie stoi tu  stacjonarna betoniarnia, wokół której usypano górę piasku. To tu będzie wytwarzany beton do licznych obiektów mostowych. W miejscu, w którym droga przetnie linię kolejową na Chojnice szykowany jest front robót do palowania, podobnie na pobliskim przejściu dla zwierząt. W okolicach ulicy 1 Maja wykonywany jest przecisk pod torami na sieci wodociągowe. W sumie na obwodnicy ma powstać aż 13 obiektów mostowych. Obwodnica Szczecinka będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Nowa trasa ominie Szczecinek od wschodu wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy w ciągu krajowej „jedenastki”. Na włączeniach w istniejącą DK 11 zostaną zlokalizowane ronda, a na samej obwodnicy dwa węzły drogowe. Węzeł Szczecinek centrum połączy obwodnicę z DK 20, a węzeł Szczecinek Wschód z terenami przemysłowymi.Na koniec maja największa w dziejach Szczecinka inwestycja drogowa pochłonęła około 13 milionów złotych (z czego część to koszty projektu). To niespełna 5 procent wartości całego zadania, które będzie kosztować 322 mln zł. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcami konsorcjum firm Warbud i Eurovia. Wspomagają się one licznymi lokalnymi firmami podwykonawczymi. Na razie budowa nie komplikuje mocno – nie licząc dziesiątek dodatkowych ciężarówek na drogach - życia zmotoryzowanych mieszkańców Szczecinka i okolic, ale przyjdzie moment, że tych utrudnień trochę będzie. Obwodnica ma być gotowa na wiosnę 2019 roku, być może nieco wcześniej. <iframe src="//get.x-link.pl/1f10ef85-a732-1b67-5157-9613dd092d35,2f9c0eae-74a7-0590-4a37-315aa9600459,embed.html" width="640" height="360" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe>
Prace przy budowie obwodnicy Szczecinka posuwają się do przodu. Co miesiąc będziemy przedstawiać raport z postępu robót. Różne prace trwają na całym 12-kilometrowym odcinku szczecineckiego obwodnicy. Choć wciąż są to jeszcze główne roboty organizacyjno-przygotowawcze. Usuwany jest humus z przyszłej trasy, po wycięciu drzew trzeba usunąć karpiny itp.. Dla zmotoryzowanych najbardziej widoczny jest prac budowy za cmentarzem w rejonie ulicy Słupskiej (tu powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych). Na razie stoi tu stacjonarna betoniarnia, wokół której usypano górę piasku. To tu będzie wytwarzany beton do licznych obiektów mostowych. W miejscu, w którym droga przetnie linię kolejową na Chojnice szykowany jest front robót do palowania, podobnie na pobliskim przejściu dla zwierząt. W okolicach ulicy 1 Maja wykonywany jest przecisk pod torami na sieci wodociągowe. W sumie na obwodnicy ma powstać aż 13 obiektów mostowych. Obwodnica Szczecinka będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Nowa trasa ominie Szczecinek od wschodu wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy w ciągu krajowej „jedenastki”. Na włączeniach w istniejącą DK 11 zostaną zlokalizowane ronda, a na samej obwodnicy dwa węzły drogowe. Węzeł Szczecinek centrum połączy obwodnicę z DK 20, a węzeł Szczecinek Wschód z terenami przemysłowymi.Na koniec maja największa w dziejach Szczecinka inwestycja drogowa pochłonęła około 13 milionów złotych (z czego część to koszty projektu). To niespełna 5 procent wartości całego zadania, które będzie kosztować 322 mln zł. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcami konsorcjum firm Warbud i Eurovia. Wspomagają się one licznymi lokalnymi firmami podwykonawczymi. Na razie budowa nie komplikuje mocno – nie licząc dziesiątek dodatkowych ciężarówek na drogach - życia zmotoryzowanych mieszkańców Szczecinka i okolic, ale przyjdzie moment, że tych utrudnień trochę będzie. Obwodnica ma być gotowa na wiosnę 2019 roku, być może nieco wcześniej. <iframe src="//get.x-link.pl/1f10ef85-a732-1b67-5157-9613dd092d35,2f9c0eae-74a7-0590-4a37-315aa9600459,embed.html" width="640" height="360" frameborder="0" webkitallowfullscreen="" mozallowfullscreen="" allowfullscreen=""></iframe> Rajmund Wełnic
Prace przy budowie obwodnicy Szczecinka posuwają się do przodu. Co miesiąc będziemy przedstawiać raport z postępu robót.

Różne prace trwają na całym 12-kilometrowym odcinku szczecineckiego obwodnicy. Choć wciąż są to jeszcze główne roboty organizacyjno-przygotowawcze. Usuwany jest humus z przyszłej trasy, po wycięciu drzew trzeba usunąć karpiny itp.. Dla zmotoryzowanych najbardziej widoczny jest prac budowy za cmentarzem w rejonie ulicy Słupskiej (tu powstanie jeden z dwóch węzłów drogowych). Na razie stoi tu stacjonarna betoniarnia, wokół której usypano górę piasku. To tu będzie wytwarzany beton do licznych obiektów mostowych.

W miejscu, w którym droga przetnie linię kolejową na Chojnice szykowany jest front robót do palowania, podobnie na pobliskim przejściu dla zwierząt. W okolicach ulicy 1 Maja wykonywany jest przecisk pod torami na sieci wodociągowe. W sumie na obwodnicy ma powstać aż 13 obiektów mostowych. Obwodnica Szczecinka będzie dwujezdniową drogą ekspresową o dwóch pasach ruchu w każdą stronę. Nowa trasa ominie Szczecinek od wschodu wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy w ciągu krajowej „jedenastki”. Na włączeniach w istniejącą DK 11 zostaną zlokalizowane ronda, a na samej obwodnicy dwa węzły drogowe. Węzeł Szczecinek centrum połączy obwodnicę z DK 20, a węzeł Szczecinek Wschód z terenami przemysłowymi.

Na koniec maja największa w dziejach Szczecinka inwestycja drogowa pochłonęła około 13 milionów złotych (z czego część to koszty projektu). To niespełna 5 procent wartości całego zadania, które będzie kosztować 322 mln zł. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcami konsorcjum firm Warbud i Eurovia. Wspomagają się one licznymi lokalnymi firmami podwykonawczymi.

Na razie budowa nie komplikuje mocno – nie licząc dziesiątek dodatkowych ciężarówek na drogach - życia zmotoryzowanych mieszkańców Szczecinka i okolic, ale przyjdzie moment, że tych utrudnień trochę będzie. Obwodnica ma być gotowa na wiosnę 2019 roku, być może nieco wcześniej.

Popularne na gk24:

Gk24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!