Przypomnijmy, w maju tego roku ma być wreszcie oddany do użytku węzeł Gorzebądz oraz odcinek trasy S6 od tego węzła do Karnieszewic. Natomiast cała obwodnica Koszalina i Sianowa ma być oddana pół roku po terminie, na przełomie 2023/2024 roku.
- Tutaj rzeczywiście kluczowa jest 800-metrowa estakada, na której powstały pewne modyfikacje techniczne, co również miało wpływ na wydłużenie terminów odbioru obiektu, a w konsekwencji odbioru tej całej trasy - mówił nam wcześniej Mateusz Grzeszczuk, rzecznik GDDKiA w Szczecinie. Wpływ na termin zakończenia prac będzie miała też pogoda.
Przypomnijmy, estakada zastąpi pierwotny projekt budowy trasy S6 na gruncie. Ten, podczas szczegółowych badań, okazał się niestabilny. Estakada powstaje na trasie obwodnicy Koszalina i Sianowa na wysokości miejscowości Kędzierzyn. Jest jedną z najdłuższych całej trasy S6. Liczy 22 podpory, po 11 na każdą nitkę nowej ekspresowej trasy. Na terenie budowy estakady pracuje około 150 osób. Obiekt - jak opowiadał nam jeszcze w lutym kierownik robót mostowych Marian Mucha - jest budowany w dwóch technologiach - nasuwowej oraz nawisowej. Cena brakującego odcinka to 500 milionów złotych.
Cała obwodnica Koszalina i Sianowa to 21,1 km i miała być gotowa już w 2018 roku. Wspomniane problemy z gruntem spowodowały, że konieczny był nowy projekt i nowy przetarg na wyłonienie wykonawcy. Od jesieni 2019 roku dostępne dla kierowców są odcinki tej trasy o długości 13,2 kilometra: od węzła Bielice do węzła Koszalin Wschód oraz końcowy fragment od węzła Sianów Wschód.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?