Autobus został sprowadzony przez Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie, aby przetestować pojazd w komunikacji miejskiej i poznać opinie pasażerów na temat nietypowego rozwiązania technicznego - chodzi o częściowo obniżoną podłogę.
- Nie testowaliśmy autobusu pod kątem sprawdzenia konkretnej marki, a pod kątem sprawdzenia rozwiązania technicznego, które jest dostępne u każdego producenta autobusów i dość popularne szczególnie w komunikacji podmiejskiej na Zachodzie - wyjaśnia Andrzej Bacławski, prezes MZK.
- Rozważamy w przyszłości zakupy nowych autobusów z takim rozwiązaniem przede wszystkim z dwóch powodów. Pierwszy powód jest taki, że autobusy tego typu są około 25 procent tańsze od tych, wyposażonych w całkowicie obniżoną podłogę, co przy cenie 800 tys. zł za pojazd z tą pełną podłogą daje nam poważne oszczędności. Drugim powodem jest tylny most, który w tego typu autobusach wytrzymuje bez remontu przebieg około miliona kilometrów.
Popularne na gk24:
- Rusza budowa drogi ekspresowej S6
- Kierowca toyoty wjechał w budynek muzeum w Koszalinie
- Bobry nad rzeką Unieść [wideo]
- Pendolino być może od maja
- Tragedia we wsi Starnin. Jeden cios. Prosto w serce
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?