Aluminiowe obręcze, sportowe siedzenia, aktywne zawieszenie,...

    Aluminiowe obręcze, sportowe siedzenia, aktywne zawieszenie, czyli elementy zwiększające radość z jazdy

    Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda

    Aktualizacja:

    Aluminiowe obręcze, sportowe siedzenia, aktywne zawieszenie, czyli elementy zwiększające radość z jazdy
    1/6
    przejdź do galerii

    ©Skoda

    Pozytywne wrażenia z jazdy to dla większości kierowców kwestia niezwykle istotna. W wielu przypadkach można je jeszcze wzmocnić doposażając auto w elementy, które zwiększają radość z jazdy.
    Producenci samochodów proponują nabywcom niezliczoną ilość takich dodatkowych elementów, które nie tylko wzmacniają wrażenia z jazdy, ale dodatkowo uatrakcyjniają wygląd auta. O czym mowa? Choćby o aluminiowych obręczach kół. W niektórych przypadkach zastąpienie zwykłych stalówek obręczami ze stopów lekkich powoduje, że stylistyka auta nabiera dynamiki. Aluminiowe obręcze to nie tylko ciekawszy wygląd auta, ale również większe bezpieczeństwo jazdy. Takie koła są bardziej wytrzymałe na uszkodzenia niż felgi stalowe, a ponadto lepiej odprowadzają ciepło, tym samym przyczyniają się do lepszego chłodzenia hamulców.

    Inny przykład: kubełkowe czy też sportowe fotele. Decydując się na takie siedzenia możemy nie tylko stuningować kabinę, ale przede wszystkim polepszyć komfort jazdy. Kubełkowe fotele mają wydatne podparcia boczne pleców, a także rozbudowane zagłówki, co powoduje, że ciało nie przesuwa się na siedzeniu, a kierowca może wtedy czerpać jeszcze większą radość z prowadzenia auta.

    Skoda
    Kiedyś wyposażenie tego typu było oferowane w samochodach klasy premium. Teraz jest dostępne również w samochodach klas popularnych, także modeli z segmentu miejskiego. Przykładowo Skoda ma w swojej ofercie bardzo bogaty katalog wyposażenie i akcesoriów stylistycznych i zwiększających komfort jazdy, nawet dla swoich najtańszych modeli Citigo i Fabia.

    Np. w Fabii lista dostępnych wzorów aluminiowych obręczy liczy 11 pozycji. Dzięki temu użytkownik może wybierać pośród wielu wzorów. Są wśród nich także propozycje kolorystyczne - obręcze lakierowane na czerwono i na czarno. Jeśli ktoś wybierze czerwone alufelgi, może do nich dobrać kolorystykę wnętrza, np. tapicerkę i stylistykę kabiny w czerwonym odcieniu cayenne. Przyda się jeszcze trójramienna ścięta u dołu skórzana sportowa kierownica wielofunkcyjna, z elementami chromowanymi i dekorem Piano Black. Nie dość, że wygląda atrakcyjnie to jest funkcjonalna (ma przyciski do sterowania systemem audio i telefonem) i wygodna podczas dynamicznej jazdy.

    Natomiast jeśli nabywca Fabii często porusza się po drogach o nie najlepszej jakości, to może wybrać pakiet na bezdroża, który zawiera specjalny zestaw amortyzacyjny, osłony elementów podwozia, a prześwit jest zwiększony o 8 mm. Z kolei na każdy rodzaj nawierzchni będzie przydatny asystent ruszania na wzniesieniu - Hill Hold Control. Dzięki temu systemowi kierowca może szybko i bezpiecznie ruszyć.

    Jeszcze więcej elementów wyposażenia, które zwiększają wrażenia z jazdy ma Skoda Octavia. W przypadku wnętrza można skorzystać ze sportowego pakietu Dynamic. W jego skład wchodzą sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, czerwona lub szara tapicerka oraz tylko spoiler na karoserii w wersji Liftback.

    Wrażenia z jazdy bez wątpienia wzmocni adaptacyjne zawieszenie DCC wraz z wyborem profilu jazdy Driving Model Select. Dostępne tryby jazdy Comfort, Normal i Sport zmieniają nastawy układu napędu, układu kierowniczego i charakterystykę amortyzatorów. Wybrany tryb jazdy pozwala na dostosowanie zachowania auta w zależności od upodobań kierowcy. Jeśli na krętej drodze chce się on cieszyć dynamicznym stylem jazdy wybiera tryb sport, zaś na autostradzie może skorzystać z trybu komfort.

    Dla pełnego wykorzystania tego systemu warto do niego dodać dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. W ten sposób układ DCC steruje również charakterystyką działania tej przekładni. Zatem kiedy wybierzemy tryb sport, mechanizm skrzyni będzie skracać poszczególne przełożenia, aby wydobyć z silnika jeszcze więcej dynamiki.

    Skoda
    Zresztą, skrzynię DSG warto wybrać nawet bez systemu DCC. W przekładni DSG moment obrotowy z silnika cały czas napędza koła. Nie ma przerw na zmianę przełożenia jak w klasycznym automacie. Jak jeden bieg kończy swój zakres, następny już jest włączony. M.in. dzięki temu auto dynamicznie przyspiesza, zaś kierowca - oprócz radości ze sportowej jazdy - ma komfort, bo nie musi ręcznie zmieniać biegów. Ale jeśli akurat ma na to ochotę, to do dyspozycji jest sekwencyjny tryb zmiany biegów.

    Także najnowszy SUV Skody, model Karoq, ma szereg elementów, dzięki którym kierowca może się cieszyć bezpieczna i dynamiczną jazdą. Taką możliwość stwarza np. funkcja automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych Auto Light Assist. Kierowca nie musi kierować swojej uwagi na ręczne przełączanie świateł, bo zrobi to za niego automat. Natomiast użytkownik może się skupić na prowadzeniu auta.

    Jeszcze wygodniej i bezpieczniej będzie, jeśli w Auto Light Assist będą wyposażone przednie reflektory w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AFS, które automatycznie dostosowują oświetlenie w zależności od prędkości auta i warunków pogodowych. W zestawie są również przednie światła przeciwmgłowe z funkcją Corner, czyli doświetlającą zakręty.

    Niezwykle bogate możliwości skonfigurowania wyposażenia są w przypadku modelu Superb. Warto zwrócić uwagę m.in. na bi-ksenonowe reflektory, które oprócz funkcji AFS są wyposażone również w funkcję Smart Light Assist. To automatyczne przysłanianie strumienia świateł drogowych. System jest wyposażony w wielofunkcyjną kamerę, dzięki której rozpoznaje w nocy inne pojazdy. Kiedy jest rozpozna zamiast zupełnie wyłączać światła drogowe, pozwala utrzymać maksymalny zasięg świateł drogowych, ale bez oślepiania innych użytkowników drogi. Tym samym kierowca nie musi zmieniać przełącznikiem świateł, a jednocześnie cały czas ma optymalnie oświetloną drogę.

    Nabywca Skody Superb może też wybrać fotel kierowcy z funkcją masażu, który zapewnia doskonały komfort jazdy nawet podczas długich podróży. Taki fotel jest też wyposażony w elektryczną regulację oraz funkcje wentylacji i zapamiętywania ustawień. A jeśli ceni sobie dobre wyciszenie kabiny może jeszcze skorzystać z opcji dodatkowej powłoki akustycznej w przedniej parze bocznych szyb.

    Czytaj treści premium w Głosie Koszalińskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY