MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Koszalina pytają o śmieci

Marzena Sutryk [email protected]
Przyjęcie uchwały w sprawie opłat za wywóz śmieci wywołał protesty mieszkańców Koszalina.
Przyjęcie uchwały w sprawie opłat za wywóz śmieci wywołał protesty mieszkańców Koszalina. Archiwum
Wkrótce zmienią się zasady rozliczania opłat za odpady. Co z umowami z PGK Koszalin? Kiedy i jakie deklaracje mają składać mieszkańcy? Pytań jest wiele.

Od lipca zmieniają się opłaty za śmieci. Mieszkańcy, ujmując w skrócie, będą płacić za śmieci od powierzchni mieszkania, z zastosowaniem pewnych ograniczeń. Np. osoby samotne będą płacić tylko do 25 m kw. Śmieci będzie odbierać ta firma, która wygra przetarg. Co wobec tego z umowami, które dotąd mieszkańcy mieli z Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej?

- Prezydent, aby ułatwić sprawę wypowiadania umów, wystąpił do PGK i firmy EKOSAN z prośbą o wypowiedzenie właścicielom nieruchomości zamieszkałych umów na wywóz odpadów - mówi Robert Grabowski, rzecznik koszalińskiego ratusza. - Istnieje też pogląd wyrażany przez Ministerstwo Środowiska, że umowy od 1 lipca stają się bezprzedmiotowe, a więc nie trzeba ich wypowiadać.

Słowem - mieszkańcy nie muszą się dziś zajmować wypowiadaniem umów, bo sprawa zostanie za nich tak czy inaczej załatwiona.

Co do deklaracji, na podstawie których będą rozliczani mieszkańcy, te będą przyjmowane dopiero od połowy kwietnia.

- Z ich składaniem trzeba jeszcze chwilę poczekać, ponieważ wzór deklaracji przyjęty uchwałą Rady Miejskiej 13 marca podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Wojewody Zachodniopomorskiego i wejdzie w życie po 14 dniach od publikacji. Powinno to nastąpić w drugiej połowie kwietnia. Od tego czasu do 31 maja trzeba będzie złożyć deklaracje w Urzędzie Miejskim, w formie papierowej lub elektronicznej - wyjaśnia Robert Grabowski. - W deklaracji każdy właściciel sam wyliczy wysokość opłaty za odpady, jakie będzie obowiązany rozliczać - z tym, że to dotyczy właścicieli domów. W przypadku nieruchomości wielorodzinnych, jak np. w spółdzielniach, wspólnotach, KTBS, obowiązek ten spoczywa na zarządcach takich nieruchomości, a więc zarządach spółdzielni, KTBS, zarządcach nieruchomości.

Do szczegółów i wyjaśnienia wątpliwości m in. dotyczących tego, czy dodatkowe worki i pojemniki będą płatne, wrócimy po świętach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!