PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyła modernizację 65-kilometrowego odcinka linii kolejowej łączącej Szczecinek z Runowem. Inwestycja była warta blisko 165 milionów złotych i zrealizowana została przy wsparciu Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Pomorza Zachodniego.
CZYTAJ TEŻ:
Prace na linii podzielone na etapy trwały od 3 lat, ale teraz nastąpiła ich finalizacja. Między Szczecinkiem a Runowem wyremontowano około 65 km torów, most, 3 wiadukty i 25 przepustów. Przepustowość linii zwiększył odbudowany drugi tor między Szczecinkiem a Łubowem na odcinku około 25 km. Większy poziom bezpieczeństwa zapewnia nowy system sterowania ruchem. Podobny efekt przyniosła przebudowa 51 przejazdów kolejowo-drogowych, które zyskały nową nawierzchnię oraz urządzenia przejazdowe
Po wykonanych pracach, pasażerowie wsiadają do pociągów z dostępniejszych peronów na stacji w Czaplinku oraz na 10 przystankach: Jelenino, Silnowo, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Bobrowo Pomorskie, Rzęśnica, Suliszewo Drawskie, Drawsko Pomorskie, Wiewiecko i Węgorzyno.
Perony są dłuższe, szersze i wyższe, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Z myślą o osobach o ograniczonej możliwości poruszania się wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi. Zamontowane zostały nowe wiaty i ławki. Jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie poprawiło bezpieczeństwo. Ułatwieniem w podróżach są tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Przy zmodernizowanych peronach zamontowano około 100 stojaków na rowery, co umożliwia połączenie dwóch ekologicznych środków transportu.
Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?