MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Koszalin będzie miał nowoczesny dworzec. Co z remontem peronów? [ZDJĘCIA]

Joanna Boroń
Joanna Boroń
Perony koszalińskiego dworca wymagają remontu.
Perony koszalińskiego dworca wymagają remontu. Radosław Brzostek
Perony koszalińskiego dworca wymagają remontu. Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że schody prowadzące na perony są zamknięte. Remont dworca, który niedługo ma się rozpocząć — niedawno poznaliśmy jego wykonawcę — nie obejmuje jednak peronów. Koszalin będzie miał nowoczesny dworzec i perony w ruinie?
Perony koszalińskiego dworca wymagają remontu. Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że schody prowadzące na perony są zamknięte. Remont dworca, który niedługo ma się rozpocząć — niedawno poznaliśmy jego wykonawcę — nie obejmuje jednak peronów. Koszalin będzie miał nowoczesny dworzec i perony w ruinie?

Będzie nowy dworzec PKP w Koszalinie, ale perony zostaną sta...

Z tym pytaniem zwróciliśmy się do Bartosza Pietrzykowskiego, rzecznika PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Planujemy modernizację stacji Koszalin w ramach inwestycji „Prace na ciągu transportowym Trójmiasto – Szczecin na odc. Słupsk – Szczecin Dąbie przez Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202, 351, 401 i 402”. Studium wykonalności dla projektu zakłada na stacji w Koszalinie m.in. budowę trzech głównych dwukrawędziowych peronów wyspowych o długości 400 metrów do obsługi ruchu dalekobieżnego oraz trzech jednokrawędziowych peronów dodatkowych o długości 150 metrów, dedykowanych ruchowi regionalnemu - mówi rzecznik.

- Perony zostaną połączone nowym przejściem podziemnym wyposażonym w windy. Dodatkowo po obu stronach stacji powstaną dojścia na perony – od południa z wyjściem od strony ciągu pieszego pod wiaduktem kolejowym nad ulicą Szczecińską, a od północy wyjścia w stronę ciągu pieszego pod wiaduktem kolejowym łączącym ulicę Bohaterów Warszawy i aleję Monte Cassino. Przebudowany zostanie również układ torowy na stacji - zdradza Bartosz Pietrzykowski.

Nie wiadomo jednak kiedy miałyby się rozpocząć prace.

- Studium wykonalności dla projektu w zakresie umowy podstawowej zostało zakończone w roku 2022. Obecnie trwa jeszcze opracowywanie dokumentacji w zakresie umowy dodatkowej, obejmującej linie kolejowe nr 418 i 427. Przeprowadzenie prac projektowych oraz termin realizacji robót budowlanych uzależnione są od zapewnienia środków na realizację kolejnych etapów projektu, w tym pozyskania funduszy z unijnej perspektywy finansowej na lata 2021-27 - tłumaczy Bartosz Pietrzykowski.

od 7 lat
Wideo

Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera