MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Klasa wyższa na sportowo

(jak)
Z dziesięciolitrowym silnikiem pod maską nowe audi S6 powinno być atrakcyjną propozycją dla klientów z zasobnym portfelem.
Z dziesięciolitrowym silnikiem pod maską nowe audi S6 powinno być atrakcyjną propozycją dla klientów z zasobnym portfelem. Audi
Wiosną do sprzedaży trafi nowe audi S6 i równocześnie wersja kombi S6 avant. Producent z Ingolstadt chce zainteresować kierowców nowym, wyjątkowo elastycznym dziesięciocylindrowym silnikiem w układzie V.

Nowa jednostka jest prawie identyczna z silnikiem montowanym w nowym audi S8. Ważący 220 kilogramów silnik uzyskuje z pojemności 5,2 litra moc 420 KM (przy 6.800 obr./min). Maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm i jest dostępny w przedziale od 3.000 do 4.000 obr./min, a między 2.500 i 5.500 obr./min do dyspozycji jest ponad 500 Nm. Wpływ na kształtowanie mocy ma układ bezpośredniego wtrysku benzyny FSI. Audi S6 z silnikiem V10 przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w 5,2 sekundy, a odmiana kombi jest wolniejsza o zaledwie 0,1 sekundy. Prędkość maksymalna obu wersji została ograniczona elektronicznie do 250 km/godz.
Przenoszenie mocy, układ kierowniczy i zawieszenie zostały dopasowane do wyjątkowych możliwości silnika. W montowanej seryjnie automatycznej skrzyni biegów - sześciostopniowym Tiptroniku, zastosowano skrócone czasy zmiany przełożeń. Zawieszenie ze stalowymi sprężynami jest bardziej dynamiczne i bezpośrednie, podobnie jak układ kierowniczy Servotronic. Stały napęd na wszystkie koła quattro najnowszej generacji z rozdziałem momentu 40:60 zapewnia optymalną siłę ciągu w każdych warunkach.
Stylizacja wnętrza S6 jest elegancka, a przy tym oczywiście utrzymana w sportowym charakterze. Znakomitym przykładem mogą tu być fotele o sportowym profilu ze zintegrowanymi zagłówkami z tapicerką z wysokiej jakości skóry połączonej z Alcantarą. Nowe audi otrzymało również automatyczną, komfortową klimatyzację "plus" z oddzielną regulacją temperatury dla kierowcy i pasażera.
O wyglądzie zewnętrznym auta decydują m.in. 19-calowe koła, delikatnie wysunięte na zewnątrz przednie nadkola, duża osłona chłodnicy Singleframe z podwójnymi liniami poziomymi oraz harmonijnie wbudowany tylny spojler w limuzynie lub zmodyfikowany spojler na krawędzi dachu w wersji avant. Elementem zwiększającym bezpieczeństwo, a przy tym będącym stylistycznym środkiem wyrazu, są składające się z pięciu diod światła do jazdy dziennej. Umieszczone w przednim zderzaku po włączeniu stają się elementem pozwalającym bez możliwości pomyłki zidentyfikować nowe S6.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!