Facebook będzie płatny? Ze strony zniknął ważny komunikat. To koniec Facebooka za darmo? (30 sierpnia 2019)
Facebook to obecnie największy portal społecznościowy i jedna z trzech firm (obok Google i Microsoftu) rządzących internetem. Wraz z jego powstaniem twórcy zapewniali, że założenie konta w potężnej bazie danych było, jest i będzie darmowe. Nic nie wskazywało jednak na to, że gwarantujący to slogan po cichu ulegnie zmianie.
Zobacz też: Facebook nie działa. Awaria Facebooka. Wyświetla się pusta strona
"To jest (i zawsze będzie) darmowe" - taka informacja widniała przed ponad dekadę na stronie logowania Facebooka. Twórcy jednak, nie informując o tym publicznie, zmienili sloga na "To szybkie i proste". Nie ma w nim wzmianki o bezpłatnej rejestracji czy korzystaniu z portalu za darmo.
Koniec Facebooka za darmo? Zniknął slogan: "To jest (i zawsze będzie) darmowe"
Czy to oznacza koniec darmowego Facebooka? Business Insider podał, że jeszcze 6 sierpnia na stronie głównej FB widniało stare hasło "It's free and always will be". 7 sierpnia informacja zniknęła - zastąpiła ją sentencja "It's quick and easy".
Facebook przez lata zmieniał swoję politykę, szukając najlepszych możliwości monetyzacji. Obecnie jest to nie tylko portal społecznościowy, lecz również potężne narzędzie marketingowe. Targetowana reklama oczywiście kosztuje. W rozmowie z hiszpańską agencją Business Insidera jeden z prawników i ekspert ds. prawa cyfrowego José Antonio Castillo oznajmił: "Facebook nie jest darmowy ani nigdy taki nie był". Na razie jednak wciąż można za darmo założyć tam konto. Czy ta era wkrótce dobiegnie końca?
Facebook będzie płatny? To może być cios dla milionów użytkowników
Facebook to imperium stworzone przez Marka Zuckerberga - serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W czerwcu 2017 liczba użytkowników na całym świecie wynosiła prawie 2 miliardy, a dziennie aktywnych jest prawie 1,3 mld osób. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata. Dane zgromadzone na Facebooku to ponad 980 petabajtów, co 24 godziny przybywa ponad 0,5 petabajta. Przeciętny użytkownik spędza na Facebooku około 21 minut.
W czerwcu 2019 roku Facebook poinformował, że wprowadzi na rynek nową kryptowalutę, swojego autorstwa, o nazwie Libra. Kryptomoneta będzie obsługiwana przez aplikację Calbra. Cyfrowa waluta znajdzie się w obiegu w 2020 roku i będzie wspierana przez grupe partnerów, wchodzacych w skład Stowarzyszenia Libra, między innymi: Visa, Mastercard, PayPal, Lyft, Spotify, PayU i innych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?