To czarno-białe zdjęcie z budowy pierwszego wiaduktu możemy pokazać dzięki uprzejmości Archiwum Państwowego w Koszalinie. Zostało zrobione w czasie jego budowy, na przełomie lat 1970-1971.
Pracami kierował inżynier Andrzej Boniek, który przyjechał do Koszalina w 1955 roku. To właśnie Andrzejowi Bońkowi Koszalin zawdzięcza szereg inwestycji, kształtujących dzisiejsze oblicze miasta: m.in budynek "Związkowca", osiedle Północ, wieżę telewizyjną na Górze Chełmskiej, amfiteatr.
Stary wiadukt oddano do użytku w 1971 roku. Konstrukcja była obliczona na 40 ton nośności. Ostatnią jej modernizację przeprowadzono w latach 2008-2009, przestała istnieć w roku 2021, gdy stary wiadukt został zburzony i ruszyła budowa zupełnie nowej konstrukcji (podczas prac rozbiórkowych jedna część wiaduktu runęła na wciąż przejezdną ul. Batalionów Chłopskich. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Postępowanie w tej sprawie prowadzi prokuratura).
Rozbiórką, projektem i budową nowego obiektu zajęło się konsorcjum dwóch firm z liderem Intop Skarbimierzyce. Zobowiązało się zrealizować zadanie za blisko 36 milionów złotych. Nowy wiadukt ma wytrzymać kolejnych 50 lat. Dwujezdniowa konstrukcja wyposażona będzie w tzw. „ciche dylatacje”, dzięki czemu nie trzeba będzie montować ekranów dźwiękochłonnych. W części środkowej obiektu zaprojektowano centralny łuk stalowy oraz dwa skrajne łuki żelbetowe. Wiadukt ma być oświetlony.
Tanie linie trują! Ryanair i Wizz Air na czele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?