- W czasie pandemii Urząd Miejski w Koszalinie nie został zamknięty nawet na jeden dzień. Sytuacja epidemiczna pozwala nam na zniesienie części restrykcji – informuje Tomasz Czuczak, sekretarz miasta. - Od 1 lipca ratusz będzie otwarty dla wszystkich, ale wciąż obowiązują zasady dezynfekcji rąk i zachowania odstępu na korytarzach. W budynku obowiązuje też nakaz noszenia maseczek ochronnych.
Zdemontowana zostanie bramka przy wejściu, zniknie też urna, do której składane były dokumenty. Mieszkańcy będą mogli wejść do urzędu i załatwić swoje sprawy „z marszu”. – Wiele osób wskazywało jednak na pozytywną stronę wcześniejszej rejestracji wizyty. Dzięki temu można było uniknąć długich kolejek, czy brania dnia wolnego w pracy. Dlatego w czterech wydziałach utrzymamy możliwość umówienia terminu wizyty – podkreśla Tomasz Czuczak.
System rejestracji działać będzie w Wydziale Komunikacji, Wydziale Spraw Obywatelskich, Biurze Działalności Gospodarczej, Referacie Wymiaru Podatków oraz Urzędzie Stanu Cywilnego.
Rejestrację można przeprowadzić internetowo na stronach www.koszalin.pl oraz www.bip.koszalin.pl z maksymalnie dwutygodniowym wyprzedzeniem. Umówimy się wówczas na konkretną godzinę przybycia do ratusza, a SMS-em otrzymamy zostanie specjalny kod. - Po przybyciu do Urzędu Miejskiego kod należy wpisać do biletomatu, znajdującego przy głównym wejściu do ratusza oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego. Kod należy wpisać nie wcześniej niż 10 minut przez zaplanowaną wizytą – tłumaczy sekretarz miasta. Maszyna wydrukuje bilet z numerem, który wyświetli się na ekranie zainstalowanym na korytarzu. Trzy ekrany zainstalowano w ratuszu, dwa w USC. Zobaczymy też na nich, do którego ze stanowisk należy się udać.
Dzień przed wizytą system wyśle informację z przypomnieniem o jej terminie. Umożliwia on również anulowanie oraz zmianę terminu.
Osoby, które nie umówią wcześniej wizyty, również muszą skorzystać z biletomatu. - W zależności od sprawy, którą będziemy chcieli zrealizować, na ekranie dotykowym pojawią się nazwy poszczególnych wydziałów. Po wybraniu odpowiedniego zostaniemy przeniesieni do sekcji spraw przez nie realizowanych – opisuje Tomasz Czuczak.
Wybranie konkretnej sprawy zakończy procedurę – otrzymamy bilet z odpowiednim numerem oraz podaniem liczby osób oczekujących w kolejce. Numery będą wyświetlane na znajdujących się na korytarzu ekranach w momencie, kiedy przyjdzie ich kolej. Towarzyszyć temu będzie komunikat dźwiękowy.
Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?