Zakup 80 rowerów wraz z niezbędną infrastrukturą sfinansowała w dużej części Unia Europejska z programu Civitas Plus. Na terenie Szczecinka powstała sieć wypożyczalni - rower można wziąć z jednej, a zostawić w drugiej. Godziny korzystania z pojazdu odnotuje system elektroniczny obsługiwany przez kartę, którą dostaje każdy klient.
Na terenie miasta docelowo powstanie 8 punktów. Wypożyczenie roweru jest jednak na razie trochę skomplikowane - na miejscu trzeba przedstawić dokument, wypełnić kwestionariusz i zapłacić za deklarowany czas jazdy. Rower odbieramy ze specjalnych stojaków otwieranych kartą magnetyczną, którą otrzymamy w punkcie wypożyczenia. Operację należy powtórzyć przy zwrocie jednośladu, a karta zarejestruje, ile czasu faktycznie jeździliśmy. Kartę należy oddać.
Na miejscu można się też od razu rozliczyć. "Zapominalscy" dostaną fakturę do domu pocztą, a karta będzie anulowana. W przyszłości jednak Szczecinecka Lokalna Organizacja Turystyczna, zarządzająca siecią wypożyczalni, planuje wprowadzić system całkowicie zautomatyzowany i niewymagający obsługi ludzi.
W razie potrzeby SzLOT dowiezie rowery za dodatkową opłatą pod wskazany adres.
Rowery kupione przez SzLOT (po 1,6 tys. zł sztuka) są solidne, bo muszą wytrzymać intensywną eksploatację.
Z uwagi na to, że muszą być uniwersalne i pasować większości osób o przeciętnym wzroście, dla klientów nieco wyższych rowery mogą być trochę niewygodne. Szczecinek i okolice oferują za to masę szlaków rowerowych, którymi można podróżować cały tydzień.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?