Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprawdź, ile w tym roku miasto wydało pieniędzy i na co

Jakub Roszkowski
Artykuły spożywcze dla urzędu miasta w Białogardzie będą  kosztowały podatników 38 tys. złotych.
Artykuły spożywcze dla urzędu miasta w Białogardzie będą kosztowały podatników 38 tys. złotych. Archiwum
Co do jawności działalności białogardzkiego ratusza nie można mieć już zastrzeżeń. Miasto pokazało właśnie wszystkie swoje umowy.

Rejestr umów białogardzkiego urzędu miasta został upubliczniony na wniosek Wojciecha Kraszewskiego, społecznika, działacza Pozarządowego Centrum Rozwoju Społecznego, mieszkańca Białogardu. Na razie mieliśmy jednak wgląd w umowy z ubiegłego roku. Teraz przyszedł czas na umowy tegoroczne. - Opublikowanie takiego rejestru zapewnia nam wszystkim możliwość zapoznania się z konkretnymi wydatkami samorządu, dokonywanymi przecież z publicznych pieniędzy - zauważa Kraszewski. - Dzięki więc temu rejestrowi mieszkańcy zdobywają rzetelne informacje o sprawach lokalnych, a także mogą rzeczywiście partycypować w lokalnej demokracji. I co jeszcze ważne, dostępność do informacji związanych z gospodarowaniem publicznymi pieniędzmi sprzyja publicznemu nadzorowi.

Budżet obywatelski. Mieszkańcy będą dzielić swój milion

Z kim więc miasto podpisywało w tym roku umowy? Na co dokładnie wydawano publiczne pieniądze? Wydział bezpieczeństwa podpisał pięć umów na kwotę prawie 33 tys. zł, a niemal wszystko wydane zostało na transfer danych i konserwację monitoringu. Wydział edukacji podpisał 11 umów na ponad 50 tys. zł, m.in. na zajęcia terapeutyczne i psychoterapeutyczne dla kobiet uzależnionych od alkoholu, a także na opłaty dla biegłego od uzależnień. Wydział gospodarki komunalnej podpisał umowy na kwotę prawie 200 tys. zł, a wśród nich m.in. umowę opiewającą na 47 tys. zł z firmą Alp-Nur Rafał Wasilewski na rozbiórkę oficyny przy ul. NMP 22, rozbiórkę części garaży przy ul.Batalionów Chłopskich i rozbiórkę kulołapu przy ul. Tatrzańskiej.

W wydziale gospodarki komunalnej podpisana została całoroczna umowa na usługi geodezyjne z Lechosławem Kupieniem na kwotę 55 tys. zł oraz umowa z Zakładem Usługowym Stanisław Mikołajczak na kwotę 83 tys. zł za wycenę nieruchomości (umowa na cały rok). 18 umów zawarł wydział inwestycji i zamówień publicznych, a aż 25 wydział organizacyjny. 74 tys. zł kosztowała więc m.in. modernizacja oświetlenia w Urzędzie Miasta, 36 tys. zł będzie kosztowała obsługa prawna ratusza, 55 tys. zł dostawa tonerów i tuszy do drukarek, a 38 tys. zł dostawa artykułów spożywczych do Urzędu Miasta.

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!