Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zapłacił rachunek i dostał wezwanie. Brakuje biura obsługi klienta

Rajmund Wełnic
Nieczynne od kilku lat BOK Energi w Szczecinku
Nieczynne od kilku lat BOK Energi w Szczecinku Rajmund Wełnic
Kolejna interwencja naszego Czytelnika w sprawie rachunków za prąd, której można byłoby uniknąć, gdy w Szczecinku działało biuro obsługi klienta koncernu Energa.

O pomoc tym razem poprosił nas pan Tadeusz Żaboklicki z Bornego Sulinowa. - Właśnie dostałem wezwanie do zapłaty z Energi z naliczonymi odsetkami karnymi i karą za wezwanie w kwocie ponad 34 złotych - mówi oburzony emeryt. Mówi, że faktycznie miał mały poślizg w opłaceniu faktur (w sumie kilku, bo ma także prąd w garażu), w sumie na 291 złotych. - Nie mogłem zapłacić w terminie, bo byłem w tym czasie, od połowy lutego, w szpitalu - tłumaczy. Jednak zaraz po powrocie rachunku uregulował, nasz rozmówca pokazuje opłacone blankiety z datą 17 marca.

Sęk w tym, że nieco ponad tydzień później przyszło wspomniane wyżej wezwanie do zapłaty. - Chciałem sprawę wyjaśnić, więc przyjechałem do Szczecinka, ale tutaj od kilku lat nie ma już biura obsługi klienta, gdzie mógłbym okazać opłacone rachunki - mówi pan Tadeusz, który na zamkniętych na głucho drzwiach dawnego BOK-u przy ulicy Wyszyńskiego przeczytał kartkę, że na placu Winnicznym działa punkt partnerski Energi. - To niedaleko, więc poszedłem - opowiada nasz rozmówca. - Pani poklikała w komputer i powiedziała, że mam do zapłaty, zupełnie nie wiem skąd ta kwota, 265 złotych i nic więcej powiedzieć, ani tym bardzie zrobić mogła.
Emeryt nie kryje swojej irytacji. Podejrzewa bowiem, że jego wpłata z 17 marca rozminęła się z wezwaniem do zapłaty wystawionym - jak można sądzić z pisma - 19 marca. - Wychodzi na to, że w energetyce wszystkim steruje komputer, podobną historię miałem już w grudniu, gdy przysłali mi wezwanie do zapłaty, choć w terminie w PKO zapłaciłem 87 zł - dodaje pan Tadeusz. Jego zdaniem całego zamieszania można byłoby uniknąć, gdyby sprawę można było wyjaśnić z żywym człowiekiem w BOK.

O wyjaśnienia poprosiliśmy biuro prasowe koncernu Energia. - Wpłata klienta, który się zwrócił do gazety, rozminęła się z wystawieniem wezwania do zapłaty - informuje Jakub Dusza. - Wpłata na konto naszej firmy wpłynęła 19 marca, tego samego dnia firma wystawiła wezwanie do zapłaty. Z uwagi na nałożenie się tych terminów, na co ani klienta ani firma nie mieli wpływu, firma uchyli wezwanie i naliczoną opłatę. Przedstawiciel Energi dodaje, że w przypadku wątpliwości klient w pierwszej kolejności powinien się skontaktować bezpośrednio z firmą. - Zdecydowana większość tego typu spraw załatwiana jest podczas pierwszego kontaktu, np. z tBOK pod numerem telefonu 555 555 555 - pisze. - Opisywany przez pana klient nie kontaktował się z nami. Zapewniam, że gdyby to zrobił, jego sprawa od razu trafiłaby do osób zajmujących się rozliczeniami i zostałaby załatwiona od ręki.
Naszym zdaniem jednak coś na linii klient dostawca prądu nie działa należycie. Tylko w ostatnich kilku tygodniach mieliśmy dwie interwencje dotyczące płatności za energię elektryczną i kuriozum w postaci prawie dwumiesięcznego oczekiwania na podłączenie prądu do mieszkania po podpisaniu umowy. I - tu zgadzamy się z Jakubem Duszą - gdyby BOK w Szczecinku działał, na pewno sprawy te dałoby się załatwić do ręki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!