Zaledwie 47 procent możliwych do uzyskania punktów otrzymali z części matematycznej próbnego sprawdzianu uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych. To, że szóstoklasiści nie radzą sobie z tzw. zadaniami z treścią, nikogo nie dziwi, bo tak było już od wielu lat. Ale okazuje się, że mają także problemy z prostymi rachunkami, przede wszystkim wówczas, gdy w grę wchodzą obliczenia na ułamkach.
Analizujący wyniki zwracają uwagę na to, że bez tych, wydawałoby się podstawowych umiejętności, nie jest możliwa dalsza nauka matematyki. Podkreślają także to, że nawet w grupie najlepszych uczniów, rzadko który potrafi wyciągać wnioski z dokonanych obliczeń. Nauczyciele zwracają zaś uwagę, że sytuacji nie poprawiają wciąż zmieniające się przepisy oraz wymagania stawiane uczniom.
Więcej na ten temat w czwartkowym papierowym wydaniu Głosu.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?