Nasza Czytelniczka z Koszalina otrzymała e-maila, którego nadawcą było IPKO, choć bank oryginalnie posługuje się małą literką "i". Kliknięcie na wiadomość skutkuje informacją o nieudanych próbach logowania, a tym samym blokadzie konta, które można odblokować, wchodząc przez odnośnik na stronę, która jest niemal kopią tej oryginalnej, udostępnianej klientom PKO BP. - Miałam się zalogować, bwięc podać swój numer klienta i hasło oraz podać kod jednorazowy ze zdrapki - mówi Czytelniczka. - Coś mnie jednak tknęło, by spróbować wejść na swoje konto bankowe przez iPKO. Wtedy zorienowałam się, że o mało nie padłam ofiarą oszustów, którzy z pewnością wyczyściliby moje konto.
Takie e-maile od cyberprzestępców dotarły do setek klientów PKO BP. A sam bank na swojej e-stronie ostrzega: "Są to fałszywe e-maile i sms-y, mające na celu nie tylko wyłudzenie danych osobowych lub danych karty, ale także zainstalowanie na jego komputerze lub w telefonie potencjalnie szkodliwych programów podglądających i śledzących jego działania" - czytamy w komunikacie.
"Prosimy nie odpowiadać na tego typu e-maile i sms-y, nie korzystać z podanego linku i nie udostępniać danych osobowych, loginu i haseł do konta, kodów jednorazowych, jak również danych dotyczących karty płatniczej (...)". Tych, którzy, już ujawnili swoje dane, prosi o telefoniczny kontakt pod numerami: 801 - 302 - 302 (dla dzwoniących w kraju) lub +48 81 535 - 65 - 65 (dla dzwoniących w kraju, z zagranicy i z komórek).
Czytaj e-wydanie »Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?