Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielkanoc - mniej komercji, niż w Boże Narodzenie [sonda]

red
Wielkanoc nie jest tak skomercjalizowanym świętem, jak Boże Narodzenie – w centrum handlowym "Atrium” w Koszalinie znaleźliśmy raptem dwie wystawy, nawiązujące do świąt.
Wielkanoc nie jest tak skomercjalizowanym świętem, jak Boże Narodzenie – w centrum handlowym "Atrium” w Koszalinie znaleźliśmy raptem dwie wystawy, nawiązujące do świąt.
Pod względem komercyjnej oprawy, święta wielkanocne zdecydowanie przegrywają z Gwiazdką. A raczej wygrywają - w sensie duchowym.

W Wielkanoc próżno szukać w sklepach wyszukanych strojeń - jeśli świąteczne akcenty się pojawiają na wystawach, to w bardzo oszczędnej, żeby nie powiedzieć szczątkowej formie. W ogromnym centrum handlowym "Atrium" w Koszalinie znaleźliśmy raptem dwie wystawy, których ekspozycja nawiązywała do świąt.

Podobnie asortyment świąteczny - ogranicza się do zwyczajowych czekoladowych i cukrowych figurek zajączków i baranków. Poważniejsze, i droższe upominki otrzymują oczywiście najmłodsi, ale to "zwykłe" zabawki, bez świątecznych akcentów.

Czy zatem polska Wielkanoc skutecznie opiera się komercji, pozostając duchowym przeżyciem, najważniejszym świętem w kościelnym kalendarzu? Niekoniecznie - kolejki w mięsnych i wędliniarskich stoiskach świadczyły, że polskie świętowanie wciąż ma się doskonale.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!