UWAGA! Już w środę tuż po zakończeniu matury próbnej OPERON 2014 z matematyki odpowiedzi znajdziecie na Matura OPERON 2014. Matematyka > gk24.pl/matura.
Zadanie 1.
problem: ograniczamy naturalnie czas, który nie pozwala na zwiększenie konsumpcji.
rozwiązanie: wypełnić konsumpcją każdą sekundę i nauczyć ludzi konsumowania wielu produktów jednocześnie.
Zadania 2.
wątpliwości - produkty pochłaniane równocześnie zmniejszają intensywność otrzymanej przyjemności, więcej przyjemności dawałaby konsumpcja pojedynczych produktów ( ale ograniczany czas)
forma - dopowiedzenie, wtrącenie ujęte w nawias
Zadania 3.
kamień filozoficzny - legendarna substancja poszukiwana, eliksir życia dający nieśmiertelność
kamień filozoficzny - wg. akapitu 5 to rynek urządzeń i gadżetów, który pozwala na pozbycie się ograniczeń czasowych.
Zadanie 4.
Teza: współczesny konsumpcjonizm medialny nie ma ograniczeń czasowych.
Zadanie 5.
1. Wprowadzenie na rynek smartfonów
2. Ograniczenia naszej pamięci, której nie da się zwiększać (wielozadaniowość przyspiesza męczenie się)
Zadanie 6.
Tak, wiek wpływa na sposób komunikowania się. Między 16-24 rokiem życia - rutyna, symultaniczna konsumpcja (potrafią zmieścić 9,5 godziny w 6,5) i tylko 1/8 osób powyżej tego wieku, choć dane wskazują, że wpływ techniki nasili tendencję. Dziś połowa osób powyżej 55 roku życia ma łącza szerokopasmowe.
Zadanie 7.
symultaniczny - jednocześnie/odbierać wiele informacji
kondensować - ujmować coś w zwięzły sposób "treściwie", potrafią skupić wszystkie treści.
Zadanie 8.
zwyczajna wielozadaniowość - wypełnienie każdej sekundy czasu poprzez wykonywanie kilku rzeczy (np. jedzenie w kinie)
medialna wielozadaniowość - symultanizm odbioru mediów, które pozwala w ograniczonym naturalnie czasie "zmieścić" więcej godzin konsumpcji mediów (przeciętny Brytyjczyk w 7 godz. mieści 8 godz. 48 minut kontaktu z mediami).
Zadanie 9.
A. uwiarygodnienia tezy
Zadanie 10.
L. poj. - subiektywizm spojrzenia, powrót do czasów przeszłych
L. mn. - wypowiada się w imieniu współczujących ludzi
Zadanie 11.
Akapit 10 - aby wskazać, że cenowo w przeszłości to, co dawało "trwałość" , długowieczność
Akapit 13. - aby podkreślić, że sens tego powiedzenia w czasach współczesnych nie jest istotny, dziś dominuje zmienność, szybkość
Zadanie 12.
To, co kiedyś uważano za cenne - dziś nie ma żadnego znaczenia
lub
Pamięć ogranicza zdolność wchłaniania przyswajania informacji.
Zadanie 13.
C. metafora
Zadanie 14.
"urządzenie pompujące w nas informację"
"sztuka surfowania zajęła miejsce sztuki"
"liczba strzępków informacji ociera się"
Zadanie 15.
1. akapit 1, 2, 3, 4
2. akapit 5
3. akapit 6, 7, 8
4. akapit 10, 11, 12
5. akapit 9
6. akapit 13
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?