Na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddziału w Szczecinie można obejrzeć dokładny przebieg trasy wraz z planem sytuacyjnym. Ten plan pokazuje w szczegółach, jak będzie wyglądała trasa na poszczególnych odcinkach między Koszalinem a Sianowem.
Przypomnijmy, obwodnica ma być fragmentem obiecywanej od lat drogi ekspresowej S-6 między Szczecinem a Gdańskiem - trasy, o którą walczymy wspólnie z redakcjami w Szczecinie i Gdańsku.
Przewidziana w okolicach Koszalina droga ma mieć ponad 20 kilometrów długości i ma omijać w dużej części Koszalin i cały Sianów od północnej strony. Koszt jest szacowany aż na 444 mln złotych.
Droga ma być dwujezdniowa o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, z szerokim 12-metrowym pasem rozdziału pozwalającym na dobudowę dodatkowych pasów ruchu na każdej z jezdni, pozwalając docelowo osiągnąć na każdej po trzy pasy ruchu. Na całym odcinku zaplanowano pięć węzłów drogowych.
Co do ogólnego przebiegu, to od strony Szczecina droga będzie łączyła się z S-11 na skraju ul. Szczecińskiej w Koszalinie i dalej będzie biegła w kierunku ul. Morskiej. Następnie ominie osiedle Unii Europejskiej i przetnie ul. Władysława IV na wysokości zjazdu na Skwierzynkę i będzie biegła dalej w kierunku Sianowa i połączy się ze "starą" drogą nr 6 na wysokości Karnieszewic.
- Podawany przez nas przebieg obwodnicy jest ostateczny - mówi Mateusz Grzeszczuk. - Jeżeli pojawią się jakieś ewentualne zmiany, to będą to drobne korekty węzłów drogowych.
Co się dzieje obecnie z planowaną inwestycją? - Prowadzimy prace nad koncepcją programową drogi - mówi Mateusz Grzeszczuk. - Ostateczny podział nieruchomości będzie znany na etapie, gdy będzie gotowy projekt budowlany. Spodziewam się, że do końca roku wszystko będzie jasne.
Mieszkańcy, głównie kierowcy, chcieliby jednak wiedzieć, kiedy w końcu mogą liczyć na budowę tego nowego odcinka, który pozwoli ominąć Koszalin i Sianów. I tu nie mamy dobrych wiadomości, bo okazuje się, że w GDDKiA wciąż nie mają konkretnych informacji dotyczących finansowania.
- Cały czas czekamy na rządowy program, w którym zostałaby zapisana realizacja inwestycji. To będzie dla nas wytyczna, że możemy ruszać z przetargiem na wykonanie obwodnicy, a będziemy do tego gotowi w połowie przyszłego roku - wyjaśnia przedstawiciel GDDKiA.
Dwa lata temu na łamach Głosu pisaliśmy o tym, że w 2014 roku przewidziane jest rozpoczęcie budowy obwodnicy. Czy tak się stanie? Nie ma dziś takiej pewności. - W naszych planach realizacja jest zapisana po 2013 roku, ale bez konkretnego wskazania roku realizacji - dopowiada Mateusz Grzeszczuk.
Co ma robić ktoś, kto chciałby np. kupić konkretną działkę w rejonie przebiegu planowanej obwodnicy i wobec tego chciałby wiedzieć, czy za kilka lat nie będzie miał za ogrodzeniem fragmentu "ekspresówki"? - Te osoby mogą zwrócić się do nas na piśmie, z uzasadnieniem swojego pytania i wskazaniem numeru działki. Odpowiemy, w jakim położeniu znajduje się ona wobec przebiegu planowanej obwodnicy. Pytania najlepiej wysyłać na piśmie do naszej siedziby w Szczecinie, ul. Bohaterów Warszawy 33 - mówi Mateusz Grzeszczuk.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?