Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont ul. Szczecińskiej w Szczecinku

(r)
Prace przy układaniu nowych chodników przy ulicy Szczecińskiej w rejonie basenu.
Prace przy układaniu nowych chodników przy ulicy Szczecińskiej w rejonie basenu. Fot. Rajmund Wełnic
Kompletny remont kilkuset metrów ulicy Szczecińskiej i budowa ronda na placu Wazów w Szczecinku pochłoną prawie 2,6 miliona złotych. Roboty już się rozpoczęły.

Do długiej listy szczecineckich ulic rozkopanych z powodu remontów dołączyła właśnie Szczecińska. A właściwie jej kilkusetmetrowy odcinek będący we władaniu starostwa od skrzyżowania z Gdańską po plac Wazów. Przypomnijmy, że pozostałą część ulicy Szczecińskiej w ciągu drogi krajowej nr 20 dwa lata temu naprawił już Rejon Dróg Krajowych. Kontrast z pełnym dziur i wybojów powiatowym kawałkiem ulicy do placu Wazów był od tej pory uderzający.

Starostwu za drugim podejściem udało się w zeszłym roku wywalczyć dotacje z rządowego programu "schetynówek". - Dostaliśmy 50-procentowe dofinansowanie - mówi Włodzimierz Fil, szef Powiatowego Zarządu Dróg w Szczecinku. 200 tys. zł wykłada także miasto, bo Szczecińska krzyżuje się z miejskimi ulicami Piłsudskiego i Klasztorną.

To wyjątkowo niebezpieczne skrzyżowanie, na którym - tuż obok Szkoły Podstawowej nr 1 - często zdarzają się wypadki i stłuczki. - Dlatego powstanie tu kolejne w Szczecinku rondo, wiem, że niektórzy z tego się nie cieszą, ale moim zdaniem, to dobre i bezpieczne rozwiązanie - dodaje W. Fil.

Drogowcy na plac Wazów na razie jednak nie wejdą, choć prace przy układaniu nowych chodników już się rozpoczęły. - Musimy poczekać aż odbędzie się bieg uliczny im. Winanda Osińskiego zaplanowany w tym roku na 17 kwietnia - dyrektor PZD wyjaśnia, że tędy wiedzie trasa biegu. Przy okazji modernizacji Szczecińskiej ułożone zostaną nowe instalacje podziemne i oświetlenie. Aby uniknąć podwójnych wykopek, ratusz przyśpieszy także układanie kolektora, który ma odwodnić okoliczne posesje.

Po remoncie Szczecińska zyska nie tylko nowe chodniki i nawierzchnię. Ulica zostanie zwężona do nieco ponad 7,6 metra, a dzięki wygospodarowanej przestrzeni udało się znaleźć miejsca na dwie zatoczki autobusowe i postoje. Pod nowym asfaltem pozostaną poniemieckie kostki bitumiczne.

Wykorzystane zostaną także stare, kamienne krawężniki, inaczej niż na krajowym odcinku Szczecińskiej, gdzie zastąpiono je - bo ponoć nie miały atestów - współczesnymi krawężnikami z betonu. Ciekawe, które wytrzymają dłużej?

Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!