Z takiego założenia wychodzą nauczyciele przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół nr 8 w Koszalinie. I dlatego co roku organizują spotkanie swoich uczniów - przyszłych sprzedawców z Krystyną Piwońską, miejskim rzecznikiem konsumentów.
Na prowadzonych przez nią warsztatach szkoleniowych przyszli sprzedawcy mają przede wszystkim poznać prawa i obowiązki nabywców dotyczące reklamacji towarów, terminów i trybu dochodzenia roszczeń oraz sporządzania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Każdemu zdarza się kupić towar, który np. nie posiada właściwości, o jakich zapewniał sprzedawca lub producent - mówi Dominika Majkowska, nauczyciel ZS nr 8. - W takiej sytuacji wracamy do sklepu, aby go zwrócić. Sprzedawca powinien nam pomóc rozwiązać problem. Niestety większość z nich nie posiada odpowiedniej wiedzy na temat reklamacji towarów i przysługujących konsumentowi z tego tytułu praw. A my chcemy, aby absolwenci naszej szkoły byli sprzedawcami, którzy świadomie działają na korzyść konsumentów.
Nic więc dziwnego, że warsztaty z miejskim rzecznikiem konsumentów cieszą się ogromnym zainteresowaniem uczniów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?