Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZGM Szczecinek obsługuje lokatorów przez internet

(r)
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Szczecinku: Informatyk ZGM Andrzej Olechnowicz demonstruje działanie systemu Internetowej Obsługi Kontrahenta w praktyce.
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Szczecinku: Informatyk ZGM Andrzej Olechnowicz demonstruje działanie systemu Internetowej Obsługi Kontrahenta w praktyce. Fot. Rajmund Wełnic
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Szczecinku uruchomił internetowe biuro obsługi, dzięki któremu lokatorzy mogą m.in. sprawdzić stan swoich płatności, czy zgłosić awarię. Tymczasem Szczecinecka Spółdzielnia Mieszkaniowa nie ma w sieci nawet swojej strony!

Internet to nie tylko źródło informacji, ale też coraz częściej narzędzie pomocne w załatwianiu wielu spraw, które do niedawna wymagały osobistej wizyty w banku, czy urzędzie. Najbardziej internet upowszechnił się chyba w bankowości, bo wiele osób posiada już konta w sieci i nie ruszając się z domu dokonuje przelewów, załatwia kredyt, czy zakłada lokaty.
Teraz okazuje się, że i szczecinecki ZGM idzie z duchem czasu. - Od niedawna działa już internetowa obsługa kontrahenta - mówi Andrzej Olechnowicz, informatyk zarządcy. Cóż to takiego? Otóż każdy lokator, właściciel mieszkania, czy najemca lokalu użytkowego w "komunalce" może założyć swoje internetowe konto. Można na nim skontrolować swoje płatności w ZGM, stan salda, zgłosić awarię, czy podać wskazania wodomierzy. Z kolei zarządca w drugą stronę może poinformować swojego klienta o terminach spotkań wspólnot mieszkaniowych, czy innych ważnych sprawach.
Co trzeba zrobić, aby skorzystać z tych udogodnień? Oczywiście przede wszystkim należy mieć dostęp do internetu. I choć to nowoczesna usługa, to najpierw jednak trzeba się osobiście - z dowodem tożsamości - pofatygować do siedziby ZGM i złożyć wniosek o uruchomienie konta IOK.

- Po wstępnej weryfikacji wniosek zostanie skierowany do działu lokalowego, aby sprawdzić, czy dana osoba ma tytuł prawny do lokalu - wyjaśnia A. Olechnowicz. - Następnie na adres e-mail podany we wniosku przychodzi login i hasło startowe potrzebne do aktywacji konta (szkoda jedynie, że ZGM potrzebuje na to aż… 14 dni - red.). Przy jego użyciu wchodzimy w swoje konto, system wymusza na kontrahencie zmianę hasła na wybrane przez niego i już można korzystać z serwisu IOK.

W nieodległej przyszłości ZGM chce także uruchomić w porozumieniu z bankami tzw. płatności masowe. Dzięki temu w IOK wpływ opłat czynszowych będzie widoczny od razu po wpłynięciu ich na rachunek w ZGM, a nie tak jak teraz dopiero po kilku dniach, gdy księgowość zarządcy go tam zapisze.

Nie wszyscy jednak prą do nowoczesności. Największa w mieście Szczecinecka Spółdzielnia Mieszkaniowe (5 tys. mieszkań, setki garaży i lokali użytkowych) do dziś - chyba jako jedyna taka instytucja w Szczecinku - nie ma nawet swojej strony internetowej. - Na pewno ją utworzymy - mówi prezes SzSM Wacław Obuchowski, choć konkretnej daty, kiedy to się stanie, nie podaje. Wyjaśnia, że utworzenie strony i jej prowadzenie to koszty, a spółdzielnia musi na nie patrzyć uważnie. - Poza tym wolimy, jak lokatorzy przyjdą do nas osobiście i wszystko wyjaśnimy na miejscu - mówi W. Obuchowski.

Czytaj e-wydanie »

Nieruchomości z Twojego regionu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!