Efektowny Ford Kuga

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Stylowy Ford Kuga zdecydowanie umacnia swój status wiodącego modelu wśród kompaktowych aut terenowo-rekreacyjnych, dzięki poszerzeniu oferty o nowe jednostki napędowe charakteryzujące się jeszcze wyższymi osiągami, zużywające mniej paliwa i emitujące mniej CO2 do atmosfery.
Efektowny Ford Kuga

Ford Kuga nie traci nic ze swojej popularności i cieszy się takim samym dużym powodzeniem jak tuż po swojej premierze w 2008 roku. 100-tysięczny Ford Kuga zjechał z taśmy montażowej zakładów Forda w Saarlouis w Niemczech w styczniu tego roku.

Ford Kuga to model, który w chwili swojej premiery wyznaczył nowe standardy niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji CO2 w segmencie kompaktowych aut terenowo-rekreacyjnych . Ford Kuga w wersji z napędem na przednie koła (FWD), napędzany 140-konną wersją silnika Diesel Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litrów emituje 156 gramów CO2 na 1 km. Z kolei dla wersji z napędem na wszystkie koła (AWD) z silnikami o mocy 140 KM i 163 KM wskaźnik emisji CO2 wynosi 159 g/km, co stanowi 6% poprawę w stosunku do oferowanego wcześniej silnika o mocy 136 KM.

Jako pierwszy model w swojej klasie oferowany z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną, Ford Kuga legitymuje się wyższymi wskaźnikami efektywności, właśnie dzięki zastosowaniu w układzie napędowym nowoczesnej przekładni automatycznej Ford PowerShift. Poziom emisji CO2 dla wersji z napędem na wszystkie koła (AWD) z silnikiem Diesel o mocy 140 KM i 163 KM wynosi 179 g/km i w tej chwili jest wiodącym w tej klasie pojazdów.

Efektowny Ford Kuga

Elegancki styl i jakość jazdy

Charakterystyczna linia nadwozia Forda Kuga zgodna ze stylistyką Kinetic Design oraz nowoczesne wzornictwo wnętrza dodatkowo zyskują nowe walory wizualne i funkcjonalne, a także bardziej luksusowe wykończenie w przypadku zamówienia jednego z dodatkowych pakietów stylizacyjnych z katalogu Ford Individual. Elementy dostępne w ramach zestawów dodatkowego wykończenia obejmują między innymi: pełne obicia foteli z wysokiej jakości skóry, przyciemniane szyby boczne oraz efektowne, 19-calowe aluminiowe obręcze kół.

Wprowadzenie nowych silników spowodowało konieczność dodatkowego bardzo precyzyjnego dopracowania i modyfikacji układu napędowego, aby jak najpełniej wykorzystać możliwości, jakie daje inteligentny napęd na wszystkie koła Forda Kuga. Napęd AWD jest nie tylko bardzo efektywny, ale także zapewnia bardzo dobre własności trakcyjne i świetną przyczepność przy minimalnym zużyciu paliwa. W przypadku Forda Kuga oszczędności paliwa są uzyskiwane w ten sposób, że w normalnych warunkach układ napędowy prawie cały moment przekazuje na przednie koła i dopiero w warunkach gorszej przyczepności układ AWD samoczynnie rozkłada moment napędowy na wszystkie cztery koła, w sposób zapewniający zachowanie możliwie najlepszej trakcji.

Dla kierowców o większym temperamencie, poszukujących jeszcze lepszych osiągów, w ofercie nadal znajduje się dynamiczny silnik benzynowy Duratec o pojemności 2,5 litra i mocy 200 KM. W Fordzie Kuga silnik ten może współpracować z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów lub z 5-biegową przekładnią automatyczną.

Efektowny Ford Kuga

Nowy silnik Diesel Duratorq TDCi o mocy 163 KM– świetne osiągi i wysoka kultura pracy

Ford Kuga jest obecnie oferowany z jeszcze jednym, nowym silnikiem Diesel. Jest to jednostka Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litrów, rozwijająca teraz – dzięki daleko idącym modyfikacjom – moc 163 KM. Zmiany poszły w kierunku zwiększenia dynamiki i prędkości reakcji silnika w dolnych zakresach obrotów, podniesienia mocy, uzyskania większej płynności i kultury pracy, a także oczywiście w kierunku ograniczenia zużycia paliwa i redukcji emisji CO2.

Przy maksymalnej mocy wyższej o 20%, nowa 163-konna jednostka zapewnia Fordowi Kuga znacząco lepsze osiągi. Prędkość maksymalna wzrosła ze 180 do 195 km/h, zaś przyspieszenie od zera do 100 km/h poprawiono z 10,7 do 9,6 sekundy.

Naprawdę ważne są jednak parametry odgrywające decydującą rolę w normalnej, codziennej jeździe. W tym przypadku szerszy rozkład najwyższych wartości momentu obrotowego (z maksymalnym momentem o wartości 340 Nm dostępnym pomiędzy 2000 i 3250 obr/min) i większa dynamika poniżej 2000 obr/min (przy momencie przekraczającym 250 Nm dostępnym już przy 1250 obr/min) mają zdecydowanie większe znaczenie dla normalnego kierowcy.

Lepsza dynamika i wyższa moc napędowa samochodu jest widoczna przede wszystkim przy przyspieszaniu na wyższych przełożeniach, gdzie czas na rozpędzenie samochodu z 50 do 100 km/h zmniejszył się z 9,4 do 8,1 sekundy.


Nowy silnik TDCi o mocy 140 KM – także w wersji z przednim napędem (FWD)

Jednym z silników oferowanych w Fordzie Kuga jest odmiana 2,0-litrowej jednostki wysokoprężnej Duratorq TDCi o mocy 140 KM. Silnik ten pod względem dynamiki i wysokiego momentu w dolnych zakresach obrotów, niskiego zużycia paliwa, niskiej emisji spalin i kultury pracy jest bardzo podobny do mocniejszej wersji 163-konnej. W Fordzie Kuga silnik o mocy 140 KM zajmuje miejsce oferowanego do tej pory silnika Duratorq TDCi o mocy 136 KM.

Ci klienci, którzy nie będą wykorzystywać Forda Kuga do jazdy po bezdrożach i którzy nie potrzebują pełnego napędu na obie osie, mogą wybrać wersję z przednim napędem, napędzaną silnikiem TDCi o mocy 140 KM. Odmiana 140-konna imponuje szczególnie niskim zużyciem paliwa i niskim wskaźnikiem emisji CO2 (156 g/km).

Na jazdę próbną Fordem Kuga zaprasza autoryzowany dealer Ford - Bemo Motors w Starych Bielicach koło Koszalina.

Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
Najciekawsze artykuły
z Mediów Regionalnych
alarm24 Kliknij i wyślij nam swojego newsa!
Brak ankiety.

Kontakt z reklamą »

Kontakt z redakcją »

Kontakt z marketingiem »

Zadzwoń 94 347 35 99

Napisz maila:

Jesteśmy też na:

Serwisy tematyczne

Serwisy społecznościowe

gk24 jest częścią grupy Media Regionalne

Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie zastrzegają, iż rozpowszechnianie jakichkolwiek artykułów i materiałów zamieszczonych w portalu www.gk24.pl jest dozwolone wyłącznie z zachowaniem warunków korzystania z treści. Jakiekolwiek użycie treści wykraczające poza ww. warunki jest zabronione bez pisemnej zgody Mediów Regionalnych i nabycia licencji. Sprawdź, w jaki sposób możesz uzyskać licencję na wykorzystanie treści.

Naruszenie tych zasad jest łamaniem prawa i grozi odpowiedzialnością karną.

Polityka dotycząca plików cookie

Wszelkie prawa zastrzeżone. Media Regionalne sp. z o.o. w Warszawie. 2001-2014.