Modernizacja przejścia kolejowego w Kołobrzegu na dobre zaczęła się w połowie marca. Aby umożliwić połączenie strefy uzdrowiskowej z centrum, budowlańcy przedzielili kładkę na dwie części. Choć podczas remontu można korzystać z wydzielonego pasa schodów oraz podjazdu dla wózków, to według przechodniów wydzielone miejsce jest zbyt wąskie.
- To skandal, nie ma jak przejść. Jestem osobą niepełnosprawną i podczas przejścia potrzebna jest mi dostateczną przestrzeń - mówiła nam Danuta Kubial z pobliskiego domu wczasowego. - Wielu inwalidów pokonuję tę trasę, jestem tu trzeci tydzień i widzę jaką trudność im to sprawia.
- Czasami trzeba czekać na przejście, gdyż wiejący wiatr telepie filią zabezpieczającą na wszystkie strony - dodawała pani Maria z Kobatyni. - Innego przejścia nie ma. Mam wrażenie, że nikt się z nami nie liczy.
Mieszkańcy skarżą się też na inne uciążliwości związane z remontem. - Są ludzie którzy ponieśli straty, pryskająca farba plami przechodniom ubrania. Gdy pracuje piaskarka, nawet nie wystawiam towaru - mówi właściciel pawilonu handlowego.
Wykonawcą modernizacji jest firma Prin z Grzybowa. Oficjalnie remont kładki rozpoczął się w grudniu, a przez pierwsze cztery miesiące obiekt był "odśnieżany i zabezpieczany".
- Aby wykonywać prace musieliśmy mieć odpowiednią pogodę. Piaskowanie i malowanie można wykonywać w temperaturze plus pięciu stopni, siła wiatru musi być minimalna, a wiadomo, że o to przy morzu dość ciężko - powiedział nam właściciel firmy Prin Stanisław Zadka.
Jeśli chodzi o niedogodności, to właściciel za nie przeprasza, ale według niego "inaczej tego nie da się zorganizować". W sprawie strat powodowanych podczas malowania czy piaskowania, Stanisław Zadka zapewnia, że wszystkie roszczenia należy im zgłaszać.
- Nasi pracownicy poinstruują osoby poszkodowane, a zwrotem pieniędzy zajmie się ubezpieczalnia - tłumaczy.
Plan modernizacji kładki obejmuje budowę trzech wind: od strony ulicy Kasprowicza, przy ulicy Kolejowej oraz na środkowym peronie. Prace potrwają prawdopodobnie do końca sierpnia. Koszt inwestycji to milion złotych, w połowie jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?