Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Porady: Bez kolejki z licznikiem prądu

Henryk Sobolewski [email protected]
archiwum
W związku z przeprowadzką na inną ulicę Czytelnik chciał przepisać licznik prądu. W tym celu odstał swoje w długiej kolejce w Biurze Obsługi Klienta, a wcale nie musiał.

- To było na początku lutego, zmieniłem adres zamieszkania w Koszalinie i chciałem przemeldować licznik elektryczny - opowiada Stanisław z Koszalina. - Poszedłem do Biura Obsługi Klienta zakładu energetycznego, a tam kolejka, ponad trzydzieści osób. Mam już 78 lat i nie mam siły żeby stać tak długo. Podszedłem do okienka i zapytałem kiedy przyjść, żeby uniknąć wielogodzinnego czekania. Pani w okienku powiedziała, że najlepiej po piętnastym lutego. Poszedłem siedemnastego lutego, a tam kolejka jeszcze dłuższa. Wróciłem do domu i zadzwoniłem do zakładu energetycznego, żeby zapytać co mam zrobić, żeby nie stać godzinami w kolejce. Usłyszałem w odpowiedzi, że tam są krzesła i mogę usiąść. A mi chodzi o to czy naprawdę nie można załatwić tej sprawy, bez stania w kolejce, bo na to nie mam ani sił, ani czasu, ani ochoty.

Okazuje się, że można. W jaki sposób to zrobić, wyjaśnia Agnieszka Markowska, rzecznik prasowy Energa-Operator SA Oddział w Koszalinie.
- Przepisanie licznika nie jest czynnością skomplikowaną - tłumaczy Markowska. - W tym celu klient rezygnujący z danego lokalu użytkowego, musi dostarczyć do Biura Obsługi Klienta Energa Obsługa i Sprzedaż, pisemny wniosek o rozwiązanie dotychczasowej umowy na sprzedaż energii. Ten wniosek można dostarczyć osobiście lub przysłać pocztą.

Nowy lokator (nabywca lokalu) zwraca się z prośbą o zawarcie umowy na dostarczanie energii elektrycznej, dołączając kserokopię dokumentu tożsamości i kserokopie tytułu prawnego do lokalu. Pomocnym elementem jest tu załączenie protokołu zdawczo-odbiorczego z wpisanym stanem licznika, podpisanym przez obie strony (wypowiadającego umowę i nowego klienta). W momencie, gdy komplet dokumentów zostanie dostarczony do BOK-u, pracownik biura przygotowuje umowę i wysyła ją klientowi do podpisania. Podpisaną umowę klient powinien dostarczyć (przesłać) do BOK - u, gdzie zostanie podpisana przez pracownika Energa Obsługa i Sprzedaż i odesłana do klienta.

- Istnieje również możliwość wypełnienia przez klienta druku umowy kompleksowej (do pobrania w BOK lub na stronie internetowej Energi - red.) we własnym zakresie i wysłanie podpisanej wraz z wymaganymi dokumentami, co znacznie usprawnia i przyspiesza dalsze postępowanie - dodaje Agnieszka Markowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!